الاخبار: پیشروی های ارتش سوریه در حلب بر باد دهنده رویاهای دشمنان

یک رسانه لبنانی با اشاره به پیشروی های گسترده ارتش سوریه در حلب و محاصره تروریستها، آن را بر باد دهنده رویاهای تروریستها و حامیان آنها دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الاخبار در مطلبی با اشاره به پیروزی های درخشان ارتش سوریه در حلب آورده است: محاصره حلب به مثابه تصمیمی استراتژیک محسوب می شود و فراتر از پیروزی و شکست در منطقه مشخصی است.

محاصره حلب همه دلخوشی ها برای اشغال پایتخت دوم سوریه را بر باد می دهد. اگر دستاوردهای کنونی حفظ و تقویت شود؛ این سرآغازی بر پایان آرزوهای دشمنان دمشق برای تحقق پیروزی بزرگ در جبهه شمالی است.

این دستاوردها همه محاسبات دشمنان در ایجاد منطقه ای با پایتختی حلب که از سوی ترکیه و دوستانش اداره شود را برهم می ریزد.

الاخبار نوشت: اگر محاصره حلب تثبیت شود به مثابه این است که نبرد سخت به نفع ارتش سوریه و همپیمانان آن رقم خورده است. مناطق شرقی حلب در محاصره است؛ جایی که هزاران مسلح و دهها اتاق عملیات در آن وجود دارد.

مناطقی که ارتش سوریه و همپیمانان آن بر آنها مسلط شده اند به مثابه تنها گذرگاه امداد رسانی از حومه غربی و جنوبی حلب محسوب می شود.

تصمیم بزرگ، گشودن این جنگ در خطوط قرمز آمریکا بود. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان دو هفته قبل گفته بود: همه باید آماده شوند زیرا نبرد حقیقی و استراتژیک بزرگ نبرد حلب است. این برای به شکست کشاندن طرح های منطقه ای و بین المللی است که هدفش نابودی سوریه از طریق به کارگیری تروریستهای خارجی است.

الاخبار در ادامه می نویسد: پس از شکستن محاصره نبل و الزهرا و قطع شریان اصلی حلب به اعزاز در ترکیه در فوریه گذشته، امکان محاصره حلب آسانتر شده است اما در عین حال کار خیلی هم آسان نیست. در کنار عامل نظامی، عامل سیاسی نیز در حلب مهم است.

این در حالی است که منابع وابسته به معارضان سوری از پیشروی های نیروهای دولتی سوریه برای قطع تنها جاده منتهی به مناطق تحت کنترل گروههای مسلح در حلب و در تیر رس قرار گرفتن این جاده از سوی نیروهای دولتی سوریه خبر دادند و اعلام کردند: هیچ کس نمی تواند از حلب خارج یا به آن وارد شود. گروههای مسلح تلاش کردند که مواضع خود را پس بگیرند؛ اما اوضاع بسیار نابسامان است. نیروهای دولتی با پیشروی در شمال غرب حلب به یک کیلومتری جاده کاستیلو رسیده اند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار