وزیر ارتباطات:

تعرفه ارزان مهمترین موضوع در شبکه ملی اطلاعات / با گسترش نفوذ اینترنت قیمتها باید کاهش داشته باشد

محمود واعظی در نشست خبری وزارت ارتباطات به بیان اخبار و مواضع این وزارت خانه در برابر شبکه ملی اطلاعات و تعرفه اینترنت پرداخت.

نشست خبری وزیر ارتباطات
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمود واعظی در نشست خبری صبح امروز در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا برای بهبود زیرساخت تلاش‌های زیادی انجام می‌دادند اما در ایران این‌طور نبوده و تلاش خاصی صورت نمی‌گرفت.

وزیر ارتباطات افزود:در هفت یا هشت سال گذشته توسعه زیرساخت‌ها روند مناسبی نداشت و ما سعی در جبران این روند داشته‌ایم، انتظار مردم این است که در ازای هزینه‌ پرداختی خود خدمات مناسب دریافت کنند و تلاش‌های وزارت ارتباطات در ارائه کیفیت خدمات ثمر میدهد.

واعظی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در وزارت ارتباطات برای ایجاد شفافیت، این موضوع را مهم‌ترین اصل در ارائه خدمات دانست.

وی افزود: یکی از مطالبات بنده و همه کاربران بحث شفاف‌سازی ارائه خدمات به مشتریان است، و همچنین بحث کیفیت و قیمت را هم باید مد نظر قرار داد. ما همواره به دنبال این هستیم که هرچه استفاده اینترنت در خانه‌ها و شرکت‌ها بالا می‌رود، تعرفه‌ها و قیمت‌ها کاهش داشته باشد.

دکتر واعظی در مورد  اینترنت ارائه‌شده توسط اپراتورهای تلفن همراه گفت: ما در مورد موبایل وارد بسته‌های اینترنتی نمی‌شویم و فقط سقفی را معین می‌کنیم تا اپراتورها برای رقابت مناسب خود تعرفه‌های مناسب را برگزینند.
در هفته دولت و رونمایی از فاز اول شبکه ملی اطلاعات یکی از مهم‌ترین موضوعات تعرفه ارزان دیتای داخلی خواهد بود.

وزیر ارتباطات در مورد شرکت‌های عمده ارائه کننده اینترنت (اف سی پی‌ها) اعلام کرد: این شرکت‌ها ملزم به استاندارد سازی سامانه و خدمات خود هستند و این مورد به دکتر عمیدیان (رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) اعلام شده است.

 واعظی در ادامه  تصریح کرد: ما باید با سرعت فعالیت در  حوزه محتوا و اپلیکیشن ها  را با حمایت‌های فنی و مقرراتی، کمک‌های مالی، تسهیلات برای ایجاد کسب و کار و پیشرفت اقتصادی توسعه دهیم.

وی در مورد تأثیر فضای پسابرجام بر حوزه وزارت ارتباطات خاطر نشان کرد: بعد از برجام فضای بین‌المللی ما کاملاً تغییر کرده و به صورت تدریجی روی روابط دستگاه‌های سیاسی تأثیر داشته است، و به همین علت بعد از مذاکرات صورت گرفته فضای بسیار خوبی در حوزه فناوری و فضایی تشکیل شده است.

در حال تکمیل..../


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
از اون تعرفه اعلامی خودشون هم بیشتر میگیرند
آخرین اخبار