ساری،

غذای محلی مازندران در فهرست رستوران ها

9 غذای محلی مازندران در فهرست غذای رستوران ها قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: کدو پلو ، هلی غوره ،مشکاتی ، ماست کدو ، ناردون ، ماهی شکم پر ، اسفناج پلو ، شامی بابلی و نرگسی غذاهای منتخب برای این فهرست هستند .

دلاور بزرگ نیا افزود: فهرست غذای یکنواخت جوجه کباب ، کوبیده ، برگ و اکبر جوجه در 400 واحد پذیرایی و رستوران مازندران سبب شد تا مسئولان گردشگری این استان با ارائه فهرستی از غذاهای محلی ، رضایت بیشتر مسافران را جلب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره 'سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری اوایل مرداد در رامسر ،گفت: غذاهای محلی استان های مازندران ، گیلان ، گلستان و قزوین در این جشنواره پخت ، ارائه و در معرض داوری قرار گرفت .

بزرگ نیا با بیان اینکه انتخاب غذاهای محلی برای فهرست غذای رستوران ها و مراکز پذیرایی با نظر و ذائقه مردم از بخش های جنبی این جشنواره بود ، افزود: در همین راستا غذاهای محلی برای فهرست رستوران های مازندران انتخاب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بیش از صد نوع غذای محلی این استان شناسایی شد که برای ثبت معنوی آنها اقداماتی در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار