آخرین اخبار از نبرد حلب؛

ارتش سوریه مناطقی را در جنوب حلب از تروریست‌ها بازپس‌گرفت

نبرد در حلب در حالی ادامه دارد که ارتش سوریه موفق به تسلط بر مناطقی جدید در جبهه جنوبی حلب شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ارتش سوریه در جبهه جنوبی حلب به موفقیت‌های مهمی دست یافت و توانست «تلة بازو» و کارخانه روغن  را بازپس‌ بگیرد.

در همین حال، خبرنگار المیادین از کشته شدن 30 نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر دیگر، که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می‌دهند، در گلوله‌باران منطقه حمدانیه در حلب خبر داد.

شبکه روسیاالیوم نیز از کشته شدن سه کودک و یک زن و زخمی شدن هشت نفر  در حملات گروه‌های تروریستی به منطقه اکرمیه در حلب خبر داد و گزارش داد: در حملات قبلی به مناطق حمدانیه، راموسه، و اطراف دانشکده علوم نیز پنج نفر، از جمله سه زن، کشته و 28 نفر زخمی شده بودند.

پایگاه العهد نیز در گزارشی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته در حملات موشکی و خمپاره‌ای تروریست‌ها به مناطق مختلف حلبف 30 نفر کشته و 210 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

منابع سوری اعلام کردند: در عملیات ارتش سوریه در جبهه راشدین در حومه حلب، احمد اسماعیل، سروان فراری و سرکرده گروه موسوم به «لوا صقور الجبل» به همراه شماری دیگر به هلاکت رسیدند.

همزمان وزارت دفاع روسیه بیان کرد: هواپیماهای روسی برای نیروهای زمینی سوریه پوشش هوایی ایجاد می‌کنند و به مناطق مسکونی حمله نمی‌کنند. تروریست‌ها در حال جمع آوری نیرو در سوریه هستند و مانع از خروج ساکنان می‌شوند تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

تروریست‌ها در شمال سوریه پس از اینکه نیروهای سوری موفق به تسلط بر جاده کاستیلو و کوی بنی زید و کامل کردن محاصره حلب کرده بودند، دست به تحرکاتی زدند و بر برخی مناطق و تپه‌های استراتژیک مسلط شدند که از جمله آنها می‌توان به مدرسه حکمت و اطراف آن و تپه موته در حومه حنوبی و مرکز گردان موشکی در اطراف راموسه اشاره کرد.

این درحالی است که به موازات نبرد در حلب، ارتش سوریه تعدادی از ساختمان‌ها را در اطراف مسجد بلال حبشی در داریا در غوطه غربی دمشق به کنترل خود درآورد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار