در نشست خبری ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران مطرح شد:

اجرای مشترک ارکستر سمفونیک تهران و جوانان جهان در تالار وحدت

ارکستر جوانان جهان با حضور در ایران به مدت 12 روز، سه روز اجرای مشترک با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز علاوه بر برگزاری اولین نشست رسانه‌ای ارکستر سمفونیک تهران، نشست خبری ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران با حضور علی اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی، آنتونیونی نفر اول سفارت ایتالیا در تهران، دامیا جورانا رهبر ارکستر جوانان جهان، نصیر حیدریان رهبر ارکستر سمفونیک تهران و لوریس چکناواریان رهبر مهمان در تالار وحدت برگزار شد. 
 
بنا بر این گزارش، ابتدا علی‌اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد رودکی ضمن ابراز خوشحالی از حضور ارکستر جوانان جهان اظهار داشت: ارکستر جوانان جهان در کشور ایتالیا دور هم جمع شدند و توانستند کارهای ارزنده‌ای انجام دهند و فرصت خوبی است که از حضور آن‌ها در ایران بتوانیم به نحو احسن بهره‌برداری کنیم. در واقع جوانانی از ده کشور از جمله یونان، انگلیس، امریکا، پرتغال در این ارکستر حضور دارند.  ارکستر جوانان جهان به مدت دوازده روز در ایران هستند که سه روز اجرای مشترک با ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت دارند. این اتفاق به تقویت اشتراکات فرهنگی بین ایران و ایتالیا کمک می‌کند. 
 
صفی پور تصریح کرد: سه اجرا در تاریخ 20، 21 و 22 مرداد برگزار می‌شود. همچنین قرار است کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مختلف برپا کنیم. 
 
در ادامه آنتونیونی نفر اول سفارت ایتالیا عنوان کرد: آماده سازی چنین برنامه‌ای کار سخت و پیچیده ای بود اما خوشحالیم که انجام شد. در واقع بعد از دولت یازدهم و برقراری روابط نزدیک بین ایران و سایر کشورهای دیگر ما به نوعی پیشرو در برقراری روابط نزدیک‌تر با ایران بودیم و در سفر دکتر روحانی به رم بحث ارتباط فرهنگی بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در سطوح سیاسی در مورد همکاری فرهنگی ایران و ایتالیا صحبت شد و با تاثیر از آن صحبت‌ها، فعالیت‌های فرهنگی دو کشور شروع شد.   من به عنوان یک دیپلمات تا حالا ندیدم کشورم (ایتالیا) برای  ارتباط با کشورهای دیگر انقدر علاقه‌مند باشد.
 
در ادامه نشست دامیا جورانا رهبر ارکستر جوانان جهان اظهار داشت: این پروژه با عشق به ثمر رسید و با ابتکار عمل فرهنگی کشور ایران و ایتالیا شکل گرفت. بسیار پسندیده است در شرایطی که شاهد اتفاقات ناخوشایند در جهان هستیم، دو ارکستر جوانان جهان و تهران با هم بنوازند. .
 
جورانا افزود: حتی ریاست جمهوری ایتالیا هم از این برنامه استقبال و مدال ریاست جمهوری را هم به ما اعطا کردند. من آن مدال را نصف می‌کنم؛ چرا که بخشی از این مدال برای ایرانیان است. 
 
وی در ادامه متذکر شد: ما جمله رئیس جمهور ایران را سرلوحه کار خود قرار دادیم که به جوانان خوراک فرهنگی دهیم و هدف اصلی ما در این پروژه این بود.  
 
صفی پور در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر بودجه این برنامه گفت: بخشی از بودجه از جمله هزینه هواپیما بر عهده ایتالیا بوده و بخشی از جمله هزینه هتل، بر عهده بنیاد رودکی است. 

لوریس چکناواریان در صحبت هایی کوتاه بیان کرد: از دوران گذشته بین ایران و ایتالیا، دوستی وعشق وجود داشت. من در روز دوم، دو خواهم داشت و از حضور جوانان موسیقی‌دان ایتالیا در اینجا بسیار خرسندم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار