مشهد؛

صادرات گوشت سفید، اقدامی لازم برای رفع مشکل مرغداران

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از اقدامات لازم برای رفع مشکل مرغداران صادرات گوشت سفید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حسن رکنی،در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت دامداری گناباد گفت: مصرف گوشت مرغ در کشور سالانه ۲ میلیون تن در سال است ولی با زیرساخت های ایجاد زمینه تولید ۲/۵ تن گوشت سفید در کشور وجود دارد لذا یکی یکی از اقدامات لازم برای رفع مشکل مرغداران صادرات گوشت سفید است.

با همه مشکلات موجود ازجمله کم‌آبی و خشکسالی، کشاورزان و دامداران گنابادی در زمینه تولید محصولات زراعی و دامی تلاش می‌کنند و خوشبختانه واحدهای گناباد با شرایط سخت خیلی‌خوب کار می‌کنند.

وی اظهارکرد: تولید شیر و لبنیات یکی از نیازهای اساسی مردم است که در گناباد به این حوزه با ایجاد مجتمع‌های گاوداری و کارخانه‌جات فرآورده شیر توجه ویژه شده‌است و این اقدامات سهم بسزایی در کاهش مهاجرت و استقرار نسل جدید در این شهرستان دارد.

رکنی به جلسه هم‌اندیشی خود با نمایندگان تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و تولیدکنندگان گنابادی اشاره و تصریح‌کرد: به تناسب مشکلات موجود در گناباد تصمیماتی در خصوص تأمین نهاده‌های دامی، ‌تسهیل در تسهیلات بانکی و موضوع خرید شیر توسط تعاون روستای گرفته‌شد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی درخصوص مشکل مرغداران گفت: مصرف گوشت مرغ در کشور سالانه ۲ میلیون تن در سال است ولی با زیرساخت‌های ایجاد زمینه تولید ۲/۵ تن گوشت سفید در کشور وجود دارد.

رکنی ادامه داد: لذا در زمان عرضه و جوجه ریزی تولیدکنندگان گاهی اوقات توازن بازار دچار مشکل شده و قیمت مرغ غالباً از قیمت واقعی تمام شده ارزان تر عرضه می‌شود و سبب بروز مشکلات برای تولیدکنندگان این بخش می‌شود.

وی یکی از اقدامات لازم برای رفع مشکل مرغداران را صادرات گوشت سفید برشمرد و تصریح کرد: یکی از اقدامات دولت در بخش کشاورزی صادارت می باشد که صادرات در بخش شیر و لبنایت نهایی شده و با نهایی شدن صادرات مرغ واحدهای نیمه فعال تولید مرغ گوشتی فعال می شود.

رکنی با بیان اینکه صادرات مرغ و تخم مرغ در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن بوده، اذعان کرد: همجواری با برخی کشورها از جمله افغانستان و عراق زمینه مساعد برای صادرات در این حوزه فراهم شده است که باتوجه به مساعدت دولت صادرات مرغ و تخم مرغ ۵۰ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.