یاسوج؛

اختصاص بیش از چهار هزار میلیارد ریال به برنامه های توسعه فرهنگی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چهارهزار و 840میلیارد ریال اعتبار به توسعه فرهنگی کشور اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی اصغر کاراندیش گفت: این بودجه برای صندوق اعتباری هنرمندان، پرداخت یارانه کتاب، توسعه سینمایی، حوزه هنری وزارت ارشاد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده است که نسبت به اعتبار سال گذشته افزایش چشمگیر یافته است.

وی با اشاره به این که سال گذشته 510 میلیارد ریال برای یارانه کتاب کشور اختصاص یافته بود افزود: این اعتبار امسال به یک هزار و 950 میلیارد ریال افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای امور سینمایی کشور در سال 95 را یک هزار و 510 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: پارسال یک هزار و 60 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت.

کار اندیش همچنین از اختصاص 640 میلیارد ریال اعتبار به حوزه هنر وزارت ارشاد در سال 95 خبر داد و گفت: این اعتبار در سال گذشته 320 میلیارد ریال بود.

وی افزایش سه برابری بودجه بودجه صندوق هنرمندان را نشانگر عزم دولت برای توجه به هنرمندان دانست و افزود: امسال 210 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت در حالیکه سال گذشته این بودجه 70 میلیارد ریال بود.

وی پرداخت بدهی 400 میلیارد ریالی صندوق هنرمندان به تامین اجتماعی که بخش عمده ای از آن انجام گرفته است، پرداخت 100 میلیارد ریال برای بیمه تکمیلی هنرمندان و ساماندهی 47 هزارهنرمند و خبرنگار و حمایت جدی از آثار هنری فاخر از برنامه های حمایت از هنرمندان کشور است.

وی همچنین از اختصاص 530 میلیارد ریال اعتبار برای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.