خدادادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تراکم فروشی هایی که پشت مجوز پنهان می شوند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ کجای دنیا شهرداری ها برای کسب درآمد بیشتر، تراکم فروشی نمی کنند.

تراکم فروشی هایی که پشت مجوز پنهان می شوندسلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما، تراکم فروشی ها به نام مجوز در حال خرید و فروش است که شهرداری هیچ گونه برخورد جدی در این خصوص انجام نمی دهد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، شهرداری های برای کسب درآمد بیشتر، تراکم فروشی نمی کنند، افزود: در حال حاضر بلند مرتبه سازی ها تبدیل به معضل جدی امروز در بحث آلودگی هوا، زشتی مبلمان شهری و ... شده است که ریشه آن از تراکم فروشی های شهرداری به نام تراکم مجاز نشات می گیرد.

خدادادی بیان کرد: البته ایجاد درآمد پایدار به شهرداری ها کمک می کند تا برای کسب درآمد بیشتر مجوز ساخت ساختمان های بیست طبقه در کنار یک طبقه داده نشود، بنابراین اگر شهرداری ها به منظور گسترش توسعه شهری از درآمد پایدار استفاده کنند به طور حتم شاهد شهری منظم، سازمان یافته و با برنامه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لزوم درآمد پایدار برای اداره شهرداری ها بر هیچکس پوشیده نیست، اما اینکه این در آمد ها صرف چه اموری می شوند، دارای اهمیت است، بنابراین دستگاه های نظارتی باید با جدیت درآمدهای پایدار شهرداری ها را کنترل کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها نباید برای درآمد زایی آسایش مردم را سلب کنند، گفت: شهرداری ها باید ملزم به برخورد جدی با تخلفاتی از قبیل ساخت و سازهای بی رویه، ساختمان های بدون پارکینگ، تغییر کاربری ها و... شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار