آسوشیتدپرس: المپیک و رنج‌های دو ملت؛ اتحاد مردم فرانسه و ترکیه از حلقه بسکتبال می‌گذرد

پس از حملات تروریستی، تیم ملی بسکتبال بانوان فرانسه و ترکیه می‌کوشند با موفقیت در المپیک 2016 ریو، اتحاد را به کشورشان بازگردانند.

آسوشیتدپرس: المپیک و رنج‌های دو ملت؛ اتحاد مردم فرانسه و ترکیه از حلقه بسکتبال می‌گذرد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند ماه پیش شرایط تیم‌های ملی بسکتبال زنان فرانسه و ترکیه بسیاردشوار بود. در آن برهه زمانی، هر دو کشور قربانی حملات مرگبار تروریستی بودند. ترکیه حتی شرایط بدتری داشت و روزهای پس از کودتای نافرجام خونین خود را سپری می‌کرد.
 
بر این اساس، برای بازیکنان هر دو تیم بودن در المپیک تابستانی ریو زمانی برای فراغت از اتفاقات روی داده در کشورشان است. و شاید فراتر از آن، المپیک فرصتی برای نشان دادن اتحاد آنها در برابر افکار عمومی جهان باشد. 

ایزابل یاکوبو، گارد رأس تیم ملی بسکتبال زنان فرانسه می‌گوید: در فرانسه ما امید مردم را ناامید کردیم. ما امیدواریم در این المپیک به مردم نشان دهیم که چگونه می‌توانیم متحد شویم. ما همه اینجا هستیم. ما همانند برخی از فرانسوی‌ها که میان سیاه پوستان و سفیدپوستان تبعیض قائلند، نیستیم. ما همه فرانسوی هستیم و برای کشور می‌جنگیم. ما می‌کوشیم در این زمان محدود کمی شاد باشیم و این لحظه‌های تلخ را به فراموشی بسپاریم. 

پیش از برگزاری مسابقه تیم فرانسه، یاکوبو و هم تیمی‌هایش زمانی که سرود ملی نواخته می‌شد با افتخار کنار یکدیگر ایستاده بودند. یاکوبو به شدت تحت تاثیر حمله تروریستی 11 ژوئیه در نیس قرار گرفته است؛ جایی که 85 هموطن وی زیر چرخ‌های کامیون له شدند. او یک خانه در آنجا دارد و تابستان خود را به همراه همسر و فرزندش در آنجا سپری می‌کند. وی می‌گوید: من احساس رنج شدیدی می‌کردم. اما به واقع چه کاری از دست من ساخته بود؟ همه ما در نهایت می‌توانیم بهترین نمایندگان فرانسه باشیم و تمام تلاش خود را به کار گیریم.

در سوی دیگر، ترکیه نیز به تسکینی برای حملات تروریستی داعش و کردهای جدایی طلب نیاز دارد. قبل از گردهمایی مجدد تیم ملی بسکتبال بانوان ترکیه برای تمرینات پیش از المپیک، فرودگاه آتاتورک استانبول در 28 ژوئن مورد حمله تروریستی قرار گرفت. پس از این رویداد نیز، زمانی که تیم بانوان ترکیه در اسلوونی اردوی تدارکاتی برگزار کرده بود، برخی از نظامیان ترک اقدام به کودتا کردند که علی رغم نافرجام بودن کودتا، 270 نفر کشته شدند. 

سبنم کیاسی اوغلو، بازیکن تیم ملی بسکتبال بانوان ترکیه می‌گوید: من فکر می‌کنم تمامی ما احساس مسئولیت شدیدی برای نشان دادن خود به عنوان نمایندگان کشور ترکیه داریم. موفقیت ما به عنوان یک تیم نه تنها نشان دهنده آن است که ترکیه یک کشور دموکراتیک با نژادهای مختلف، با ملی‌گرایی و مذاهب مختلف کنار هم است بلکه من معتقدم این امر سبب ایجاد کورسوی امید در میان مردم ترکیه می‌شود.

او در پایان می‌افزاید: ما به کشورمان افتخار می‌کنیم. هنوز هم تعداد زیادی از مردم ترکیه روزهای تیره‌ و تاری را سپری می‌کنند. مردم ترکیه غرور زیادی دارند و ما می‌خواهیم برایشان افتخار آفرین باشیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار