مهدوی: هندبالی بی‌ در و پیکر به ما ارث رسید

رییس فدراسیون هندبال گفت: حرف های زیادی دارم اما برای بیان آنها زود است و می‌ترسم این صحبت‌ها به تیم ملی لطمه بزند.

مهدوی: هندبالی بی‌ در و پیکر به ما ارث رسید/ سکوت می کنم تا لطمه ای به تیم ملی نوجوانان وارد نشود
به گزارش خبرنگار توپ وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران: ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه یک هندبال بی‌ در و پیکر از گذشتگان به ما به ارث رسید زیرا از جانب برخی مسئولان در حق این ورزش کوتاهی شده و من بر حسب تکلیف در این فدراسیون  مشغول به کار شدم البته امیدوارم اعضای بعدی  چنین صحبتی در مورد من نکنند.

مهدوی با اشاره به تلاش فدراسیون و کادر فنی برای موفقیت تیم جوانان گفت: خوشبختانه این تیم و مسئولان در این مدت عملکرد خوبی داشته و کسی نمی‌تواند ادعا کند که فدراسیون و کادر فنی زحمت نکشیده‌اند. باید به خاطر داشته باشیم که مربیان تیم جوانان یک سال بدون دستمزد کار کردند اما متاسفانه مقابل عراق عملکرد خوبی نداشته وضعیف عمل شد.

وی به برنامه‌های فدراسیون برای موفقیت جوانان در آسیا اشاره کرد و گفت: برای قهرمانی در آسیا در رده‌های مختلف برنامه 4 ساله داریم ولی برای رسیدن به این جایگاه تقریبا 20 سال زمان لازم است.

وی خاطر نشان کرد: در بازی مقابل عراق حیدرپور تنها نسبت به وقت‌کشی بازیکنان حریف اعتراض کرد اما داوران و مسئولان آن را بی‌احترامی قلمداد و تیم ایران را جریمه کردند.

رئیس فدراسیون هندبال افزود: برخی‌ها انتقاد کردند که من وعده دادم اما عمل نکردم اما فرق زیادیست بین وعده دادن و هدف!!! ما می‌دانستیم که اختلاف هندبال کشورمان با جهان بسیار  و کار سختی پیش رو داریم تا به المپیک برویم.

وی در خصوص تیم جوانان نیز گفت: تیم جوانان با نظر همه کارشناسان و با حمایت خوب فدراسیون همراه بود اما باید قبول کنیم که هندبال در بخش پایه ضعیف است و نیاز به کار بیشتری دارد. 
 در 4،5 سال گذشته با توجه به این موضوع و کارهای زیربنایی خوبی انجام دادیم. 

مهدوی در خصوص دیدار با عراق در رقابتهای آسیایی گفت: ناکامی بزرگی داشتیم و باید کادرفنی دلایل آن را بررسی کند. این تیم یک سال تمام در لیگ برتر حاضر بوده و در این بخش فعالیت کرده، موجودی هندبال ما در گذشته هم مناسب نبوده و در یک سال نمی‌توانیم به نتیجه برسیم و حداقل به 4 سال زمان نیاز داریم.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص شرایط لیگ هندبال خاطرنشان کرد: تیم ها با مشکلات زیادی وارد لیگ می‌شوند و پایان فصل درصد زیادی از قرارداد بازیکنان را هم پرداخت نمی‌کنند. من پیگیر حضور تیم‌ها در لیگ هستم.

مهدوی گفت: حرف های زیادی دارم اما برای بیان آنها زود است و می‌ترسم این صحبت‌ها به تیم نوجوانان لطمه بزند.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص موضوع بازنشسته‌ بودنش گفت: اخیرا بحثی در رسانه‌ها مطرح شده که موضوع بازنشستگی و حضور دوشغله‌ها در ورزش عنوان شده است. یک رسانه به زبان دروغ از یکی از کارشناسان مصاحبه‌ای را گرفته بود و 20 مورد را  مطرح کرده بود که من این موضوع را از طریق قانونی پیگیری کردم البته در اینجا هم توضیح می‌دهم که با مجوزی به فدراسیون آمدم که قبل از اعمال این قانون بوده، مجوز دولت با امضای جهانگیری را دارم که به پیش از تصویب این قانون برمی‌گردد، من در 30 سال دوم فعالیتم هستم و امیدوارم مسائلی باشد که بتوانیم بیشتر به هندبال کمک کنیم.

در قانون موضوع ایثارگران مطرح شده و من در این زمینه سوابقی 2،3 ساله دارم یعنی من با مجوز دولت و هم قانون ایثارگر در فدراسیون حضور دارم اگرچه ممکن است به واسطه بیماری‌ای که دارم فردا در فدراسیون نباشم.

وی خاطرنشان کرد: 2 بازنشسته یعنی معصومی و ریاحی را در فدراسیون داریم که با یک سوم حقوق و 60 ساعت قرارداد دارند، 2 بازنشسته هم فی‌سبیل‌الله و بدون حقوق کار می‌کنند.

مهدوی در خصوص داوود توکلی و دو تابعیتی بودن وی نیز گفت: وی 2 پاسپورت دارد و تابعیت کشور دیگری را هم دارد، بر همین اساس حکم نایب‌رئیسی بین‌المللی لغو شد و ابلاغ این نایب‌رئیسی را ندارم و از وی خواسته‌ام تا به عنوان مشاور کنار ما باشد.

مهدوی در مورد حاشیه‌های حیدرپور سرپرست تیم ملی جوانان در مسابقات آسیا تصریح کرد:سرپرست باید زیر 69 سال و مسلط به زبان انگلیسی باشد. تیم جوانان ما چند سرباز در ترکیب خود داشت که در قالب تیم نیروی زمینی وارد لیگ شدند و حیدرپور سرپرست این تیم بود و به همین دلیل ما وی را به عنوان سرپرست تیم جوانان انتخاب کردیم هندبال برای رسیدن به جایگاه ایده‌آل خود برنامه دارد و ما چشم‌انداز روشنی را برای آن درنظر گرفته‌ایم. اما باید بدانیم که برای رسیدن به جایگاه واقعی هندبال با یک برنامه کوتاه‌مدت و یک ساله نمی‌توان به نتیجه رسید بلکه نیازمند زمان بیشتری هستیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار