تسلیحات قاچاق تروریست‌های سوریه ابتدا وارد عربستان سعودی می‌شود

تسلیحات و مهماتی که کشورهای حوزه بالکان و اروپای شرقی به غرب آسیا ارسال می‌کنند، قبل از رسیدن به سوریه، نخست وارد عربستان سعودی و تعدادی دیگر از کشورهای منطقه می‌شوند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه خبری پرس تی وی نوشت، سرویس فارسی خبرگزاری دویچه‌وله آلمان امروز اعلام کرد تسلیحات قاچاق شده به مقصد سوریه، پیش از رسیدن به دست تروریست‌های فعال در این کشور وارد پایگاه های هوایی و بنادر عربستان سعودی می‌شوند.

بر اساس این گزارش سلاح‌هایی شامل آک-47، مسلسل، نارنجک، پدافند هوایی، موشک و موشک ضدتانک از کشورهایی همچون بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، اسلواکی، مونته نگرو، صربستان و رومانی به سوریه قاچاق می‌شود.

این سلاح‌ها برای رسیدن به سوریه نخست از راه هوایی یا کشتی به عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی و یا ترکیه منتقل و سپس از این کشورها به سوریه ارسال می‌شوند.

طبق گزارش دویچه‌وله، این کشورها کلیه قوانین صدور مجوز برای انتقال سلاح به سوریه را نادیده می‌گیرند و حتی در برگه‌های اطلاعاتی مربوط به بارهای هوایی ارسال شده از بلغارستان و اسلواکی به خاورمیانه، به محتوای محموله‌ها اشاره‌ای نشده است.

معمولاً تسلیحاتی که به سوریه قاچاق می‌شود سرانجام به دست تروریست‌های داعش می‌رسد.

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه در ماه می سال 2015 (اردیبهشت/خرداد 1394) ویدئویی در پایگاه اینترنتی خود قرار داد که در آن کامیون‌های متعلق به «سازمان اطلاعات ملی ترکیه» موسوم به «ام‌آی‌تی» در حال حمل سلاح برای گروه‌های تروریستی در سوریه بودند.

دمشق از مدت‌ها پیش عربستان سعودی، ترکیه و قطر را به علت حمایت از تروریست‌هایی که ضد نیروهای دولت سوریه می‌جنگند، مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار