در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک؛

معاون وزیر خارجه ایران: تهران و مسکو به دنبال کمک به اردوغان هستند

ابراهیم رحیم پور از هماهنگی موضع ایران و روسیه در حمایت از بشار اسد و اردوغان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم رحیم پور، معاون وزیر خارجه ایران روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک از حمایت تهران و مسکو از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که در نشست دو جانبه رهبران ایران و روسیه، مسأله سوریه چگونه ارزیابی شد، گفت: موضع ما در خصوص سوریه با موضع روسیه هماهنگ است. آنچه را با هم شروع کریم، با هم نیز تکمیل خواهیم کرد. ما از بشار اسد حمایت می کنیم، چرا که دولت وی مشروع است. ما به همین دلیل نیز از اردوغان حمایت کردیم. همانطور که اطلاع دارید، به تازگی تلاشی نافرجام برای کودتا بوقوع پیوست. ما از موضع اردوغان حمایت کردیم. روابط ما با روسیه برای امنیت منطقه بسیار مهم است.

معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه " روسیه کمک های انسان دوستانه برای حلب فرستاده، آیا تهران نیز قصد همکاری با مسکو را در این خصوص دارد" گفت: طبعا این چنین است. ما بر خود لازم می دانیم تمامی شرایط را برای فراهم کردن زندگی طبیعی در حلب آماده کنیم. تمامی افرادی که هم اکنون در این شهر هستند، از وضع کنونی رنج می برند. 

ما آمادگی داریم با طرف روسی برای فراهم کردن شرایط طبیعی زندگی در آنجا همکاری کنیم.
وی در پاسخ به این که آیا این مسأله در گفتگوهای پوتین و روحانی نیز مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این چنین مسائلی مورد بررسی قرار می گیرد و حد و مرزی در گفتگوهای رهبران دو کشور وجود ندارد.

ابراهیم رحیم پور در ادامه در خصوص حمایت از اردوغان تصریح کرد: ما و پوتین خواهان حمایت از اردوغان به منظور استقرار شرایط مناسب در این کشور هستیم و پس از آن است که می توان تصمیم درست را اتخاذ کرد. این مسأله مختص مشکلات منطقه ای در عراق و سوریه نیز هست. منطقه ما نیازمند روابط خوب میان روسیه، ایران و ترکیه است. بطور مثال، امروز در باکو، روسیه، ایران و آذربایجان در خصوص مسائلی که امنیت منطقه ما را تحت تأثیر قرار داده، صحبت کردند. در صورتی که شرایط مناسب بود، اردوغان نیز می توانست در این نشست شرکت کند. همانطور که می دانید، او فردا به سن پترزبورگ برای دیدار با پوتین می رود. معتقدم روحانی و پوتین آماده کمک رسانی به اردوغان هستند.


معاون وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا در کودتای ترکیه دست داشت نیز گفت: سخن در خصوص این مسأله زیاد گفته شده است. ما اطلاعات دقیقی در این خصوص نداریم.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
سیاست همینه دیگه...اول منافع کشورو ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
خودتون میگید ترکیه با داعشه اونوقت از اردوغان حمایت میکنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
اردوغان که حامی داعش هست اینکارشان چه معنایی دارد!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار