سازمان ملل: 2 ميليون نفر در حلب در معرض پیامدهای محاصره نظامی قرار دارند

سازمان ملل هشدار داد بیش از 2 میلیون نفر در شهر حلب سوریه در معرض پیامدهای محاصره نظامی قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل ضمن درخواست برای دسترسی فوری به شهر حلب سوریه، هشدار داد بیش از دو میلیون نفر در این شهر در معرض خطر محاصره کامل نظامی و پیامدهای آن قرار دارند. 

یعقوب ال هیلو، یکی از مقامات ارشد امور بشر دوستانه سازمان ملل در سوریه، و کوین کندی، هماهنگ‌کننده منطقه‌ای این سازمان، روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای، «توقفِ بشردوستانه» کلیه خصومت‌ها را در حلب خواستار شدند. 

در این بیانیه آمده است: «دو میلیون نفر در این شهر از جمله بیش از 275 هزار نفر از ساکنان شرق حلب، در سایه بیم و هراس از ارعاب حاصل از محاصره نظامی زندگی می کنند. بنابراین سازمان ملل برای کمک به غیرنظامیان در حلب آمادگی دارد.»

در ادامه این بیانیه اعلام شد: « سازمان ملل دست‌کم به منظور دسترسی به میلیونها نفر از افراد نیازمند، کمک در سراسر شهر حلب و تامین ذخایر مواد غذایی و دارو برای غیر نظامیان، خواستار توقف کامل درگیری‌ها یا توقف دو روز در هفته درگیری‌ها در این شهر با استناد به اهداف بشردوستانه شده است.»

در بیانیه سازمان ملل تصریح شده است: « توسل به تاکتیک محاصره هنگامی که هدف از آن محروم ساختن عمدی مردم از مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز برای ادامه بقا باشد، به مثابه جنایت جنگی محسوب می شود.»



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار