اقدام ورزشکار کاروان المپیک مصر در به اهتزاز درآوردن پرچم عربستان جنجال به پا کرد

اقدام یکی از ورزشکاران کاروان المپیک مصر در به اهتزاز درآوردن پرچم عربستان، با واکنش‌های منفی مصری‌ها روبرو شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، واکنش به اقدام حماده طلعت، ورزشکار عضو کاروان المپیک مصر، در برافراشتن پرچم سعودی در مراسم افتتاحیه المپیک ریو 2016 همچنان ادامه دارد و همه مصری‌ها از خود می‌پرسند که چرا باید در چنین مناسبتی که همه عزت و سربلندی کشورشان را مورد توجه قرار می‌دهند یک ورزشکار دست به این اقدام بزند؟

این ورزشکار مصری اعلام کرده است که به خاطر لفظ جلاله «لا اله الا الله» روی پرچم و لگدمال نشدن آن، دست به این اقدام زده است؛ موضوعی که دستاویزی برای دفاع حازم حسنی، رئیس فدراسیون تیراندازی مصر، از این اقدام شد، غیرت دینی طلعت حماده را مورد ستایش قرار داد و هر گونه مجازاتی علیه این ورزشکار را منتفی دانست.

احمد حسام از ورزشکاران مشهور مصر ضمن تقبیح این اقدام طلعت حماده، اعلام کرد: معمولا کسی غیر از پرچم کشورش، پرچم کشور دیگری را در افتتاحیه المپیک حمل نمی‌کند و این اقدام نیاز به واکاوی دارد.

اسامه غزالی در مقاله‌ای در روزنامه الاهرام در اینباره نوشته است: حماده اشتباه کرد؛ آیا وی به اهمیت موضع ملی در المپیک واقف است؟ این ورزشکار گفته است که به خاطر لفظ جلاله دست به این کار زده است، این درست، اما بر روی پرچم داعش نیز لفظ جلاله است آیا باید هرجا آن را دیدی به اهتزاز درآوری؟ رفتار این ورزشکار برای هر انسان مسلمان متدین قابل احترام است، اما این ورزشکار می‌توانست که پرچم را در جایی بگذارد نه اینکه آن را بالا ببرد؛ این اقدام ناپسندی بود.

حرب در ادامه نوشته است: این ورزشکار گفته است که 12 پرچم سعودی را که بر روی زمین افتاده بود برداشته است مفهوم آن چیست؟ چه کسانی این پرچم‌ها را روی زمین انداخته است؟



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
مثل قران به سر نیزه کردن عمروعاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
عوضی ملعون دراینده داعشی میشه حالا ببینید من کی گفتم
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۰:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
پرچم پدر داعش رو حمل کرده پس الان هم داعشی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
حالا فکر کن این پرچم ایران بود این عمل قبیح خیلی ستودنی و قابل هضم بود خوب هرکسی طی تبلیغات وابسته به دیدگاه و افکار خاصی می شود مشکلش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
جناب..دقت کن ..مطلب ترجمه است به نقل از... و نویسنده ایرانی نبوده که تور و بدرد بیاره
لعنت بر سعودی
آخرین اخبار