توسعه همکاری شوراهای آموزش و پرورش با سایر نهادها

مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش از توسعه مشارکت با سایر نهاد‌ها و همچنین بازنگری قانون این شوراها خبر داد.

نورعلی عباس‌پور مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اقدامات شوراها گفت: فعال‌سازی و کیفیت‌بخشی جلسات شوراهای آموزش و پرورش، توانمند‌سازی و دانش اعضای شوراها، کمک به اجرای سیاست و تمرکز زدایی از اقدامات قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس با مدیریت هیات امنایی‌ و ساماندهی مدارس از طریق مدیریت هیات امنایی‌ از دیگر برنامه‌های امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش به شمار می‌‌آید، یادآور شد: پیش‌نویس منشور سیاست‌گذاری‌های مناطق مرزی، افزایش مشارکت سازمان‌ها از طریق انعقاد تفاهم‌نامه و اجرای طرح‌های پژوهشی مرتبط با تشکیل قانون شوراها جزو برنامه‌های این نهاد محسوب می‌شود.

عباس‌پور اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر برنامه‌های مذکور طرح‌های جدیدی نیز در دست اقدام قرار دارد.

مدیر کل امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلاح و بازنگری تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با همکاری مرکز پژوهش‌های مرکز و تدوین سند مشارکت از طریق پژوهش‌های فرا‌تحلیلی جزو این اقدامات است.

عباسپور از اجرای طرح نظارت و ارزیابی مدارس به شیوه هیات امنایی‌ خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد شوراها با همکاری وزارت کشور، اصلاح و بازنگری شاخص‌های ارزیابی از عملکرد شوراها نیز جزو برنامه‌های سال جاری به شمار می‌رود.

وی به اجرای دوره آموزشی و توجیهی‌ برای فرمانداران‌ اشاره داشت و گفت: پیگیری و هماهنگی انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.