کرمانشاه؛

صدور مجوز اولین کانون ترویج کشاورزی شهری ایران

مجوز اولین کانون ترویج کشاورزی شهری ایران در کرمانشاه صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: اولین «کانون ترویج کشاورزی شهری» ایران در کرمانشاه راه اندازی می‌شود.

 دکتر عبدالحمید  پاپ زن  با بیان اینکه باید برای مواجهه منطقی با سونامی بیماریهای نادر طرحی نو درانداخت، گفت: متاسفانه اخبار تاسف باری از شیوع بیماری های صعب العلاج نظیر سرطان، ام اس و... وجود دارد که علی رغم تمام پیشرفت های پزشکی مردم با این بیماری ها به شکل جدی مشکل دارند و به اعتقاد قریب به اتفاق متخصصان سلامت، تغذیه سالم و طبیعی یکی از بهترین و موثرترین شیوه هایی است که مردم می توانند در پیش بگیرند.

 این استاد دانشگاه افزود: در شرایط کنونی تلاش های ما برای افزایش خدمات پزشکی و درمانی راه به جائی نمی برد، زیرا به دلیل تغذیه ناسالم و روش های غلط تغذیه ای و استفاده از مواد غذائی آلوده و رژیم های نامناسب روز به روز بر تعداد بیماران افزوده می شود و از این رهگذر هر قدر امکانات پزشکی را افزایش دهیم، بازهم باید شاهد رشد نرخ بیماری در کشور باشیم.

این پژوهشگر گفت: مروری بر فلسفه، مبانی، اصول و برنامه های ترویج کشاورزی از زمان تشکیل در دنیا و نیز در ایران مشان می دهد مسئولیت اصلی ترویج در حوزه جغرافیائی روستاها و مردم کشاورز خلاصه شده و اصولا" این بخش هیچ برنامه ای برای مردم شهری نداشته و ندارد و این در شرایطی است که بیشترین مصرف کننده محصولات کشاورزی مردم شهری هستند و این مردم هم متاسفانه دانش و اطلاعات زیادی در مورد این محصولات ندارند.

پاپ زن ادامه داد: بعد از بیش از 40 سال کار در ترویج با این نتیجه رسیده ام که باید در ماموریت های ترویج تجدید نظر کرد. به این معناکه ترویج باید رو به سوی مردم شهری بیاورد و مرم شهری را مخاطب خود بداند و برای آگاهی بخشی به آنان برنامه داشته باشد.

وی گفت: برای این مشکل راه حلی ارائه کرده ام و بر این اساس به سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیشنهاد کردم که اجازه بدهند "اولین کانون ترویج کشاورزی شهری" را در ایران و در کرمانشاه تاسیس کنم که خوشبختانه این مجوز را صادر کرده اند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.