یاسوج؛

توسعه کهگیلویه با مصوبه های دولت

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه های دولت موجب توسعه شهرستان کهگیلویه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عدل هاشمی پور با اشاره به سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این سفر بسیاری از طرح های عمرانی راکد تعیین تکلیف و مصوبات خوبی نیز برای اجرایی کردن پروژه های عمرانی استان تصویب شد.

وی اظهارکرد: در این سفر پنج هزار میلیارد ریال برای مطالعه و بهره برداری از معدن فسفات چرام با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر مصوب شد.

هاشمی پور با بیان اینکه تفاهم نامه این طرح مبادله شده است تصریح کرد: معدن نیترات لیراب دیشموک با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز در این سفر کلنگ زنی شد.

وی ابراز داشت: برای تکمیل عملیات اجرایی جاده 20 ساله پاتاوه - دهدشت نیز یکهزار و 500 میلیارد ریال نیز از سوی هیات دولت اختصاص یافت.

هاشمی پور بیان کرد: پیش بینی می شود این طرح تا پایان سال 96 در صورت تامین اعتبار به بهره برداری برسد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جذب اعتبار 480 میلیارد ریالی برای طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت را از مصوبات خوب هیات دولت در این سفر ذکر کرد.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی بخش سوق و حومه غربی شهرستان کهگیلویه آبیاری خواهد شد.

هاشمی پور عنوان کرد: طرح پتروشیمی دهدشت در این سفر نیز به عنوان پروژه دارای اولویت معرفی شد.

وی بیان کرد: قرارداد اجرای این کارخانه با هلدینگ خلیج فارس منعقد و عملیات خط لوله آبرسانی آن از رودخانه مارون آغاز و به زودی مناقصه این طرح برای شناسایی پیمانکار برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: تامین اعتبار 600 میلیارد ریالی طرح تامین آب آشامیدنی درازمدت شهرهای دهدشت، لنده، چرام و سوق از سد کوثر از دیگر مصوبات خوب سفر هیات دولت تدبیرو امید به استان بود.

هاشمی پور افزود: با توجه به بازدید معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت به عنوان نماینده دولت از طرح سیمان سپو تخصیص تسهیلات ارزی و ریالی برای تکمیل این طرح نیز تصویب شد.

هاشمی پور گفت: احداث کارخانه جوجه یک روزه 24 میلیون قطعه ای در منطقه حومه غربی پادوک با اعتبار 210 میلیارد ریال و احداث کارخانه یکصد هزار قطعه ای مرغ مادر گوشتی با اعتبار 90 میلیارد ریال در سرفاریاب و با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر نیز مصوب شد.

وی از احداث طرح پرورش ماهی قزل آلا خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت یک هزار تنی در حوزه دشمن زیاری منطقه بیدانجیر احداث خواهد شد.

رئیس جمهوری به همراه بعضی از اعضای هیات دولت 24 و 25 مردادماه در سی امین دور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بودند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.