یاسوج؛

افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی

نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گشایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مکان برپایی این نمایشگاه نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد واقع در منطقه ترمینال یاسوج است.

300 اثر در زمینه هنرهای تجسمی در قالب مداد رنگی، رنگ روغن و چسب چوب و انواع صنایع دستی در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه به مدت یک هفته و تا دوم شهریور 95 دایر است و ساعات بازدید از آن نیز 9 صبح تا 12 و 15 تا 19 عصر خواهد بود.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه علاوه بر گرامیداشت 26 مرداد سالروز آزادسازی اسرا معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: اداره میراث فرهنگی آماده همکاری و رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی در این شهرستان است.

محمد حسین زاده اظهار داشت: با ایجاد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی در یاسوج زمینه برای فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش مهیا می شود.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان صنایع دستی شهرستان بویراحمد فروش محدود تولیدات آنان است.

حسین زاده افزود: برای کاهش چنین مشکلی موضوع خرید صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از سوی دستگاه های اجرایی استان و استفاده از آنها به عنوان کادو، جایزه و یا هدیه به نیروهای خود در نشست بعدی شورای اداری استان مطرح می شود.

وی عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد با جدیت درصدد برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در خارج از کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری برای تامین تسهیلات بانکی مورد نیاز هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در راستای حمایت جدی تر از قشر هنرمند حوزه صنایع دستی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد ابراز داشت: بازدید مدیران اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از نمایشگاه های صنایع دستی این استان سبب دلگرمی و ایجاد انگیزه هر چه بیشتر بین هنرمندان صنایع دستی استان و تولید محصولات مرغوبتر از سوی آنان می شود.

هنرمند تولید کننده آثار عرضه شده در این نمایشگاه گفت: انواع هنرها از جمله صنایع دستی بین مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد جایگاه مناسبی ندارد و حمایت چندانی از هنرمندان این استان نمی شود.

آزاده مصطفی پور 26 ساله و دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته صنایع دستی اظهار داشت: هشت سال است که در زمینه تولید آثار هنری از جمله صنایع دستی و هنرهای تجسمی فعالیت دارم و در صورت حمایت شدن از سوی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد توانایی تولید آثار بیشتر و بهتری را خواهم داشت.

وی عنوان کرد: به دلیل ناتوانی در تامین هزینه اجاره کارگاه تولیدی مجبورم آثار خود را در منزل تولید کنم که این امر مشکلاتی را برای خود و خانواده ام ایجاد کرده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.