با تصویب شورای شهر تهران؛

جابجایی و سربرداری درختان پایتخت ضابطه مند می شود

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب لایحه ای سربرداری و جابجایی درختان پایتخت را ضابطه مند کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در جریان دویست و هشتادو چهارمین جلسه شورا و دردفاع از لایحه " ضوابط و اصول فنی، ایمنی سربرداری و جابجایی درختان" اظهار داشت: بخشی از این لایحه به ضوابط و قررارت سربرداری اختصاص دارد که در بندی از آن انتقال و سربرداری درختان در شهر تهران توسط پیمانکاران دارای مجوز از سازمان بوستانها و فضای سبز با اصول فنی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به بند دیگری از لایحه اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش ریسک جابجایی درختان محل انتقال درختان باید ترجیحا نزدیک و از نظر زیست و اقلیمی مشابه شرایط رشد قبلی درختان باشد.

محمد مهدی تندگویان در جریان بررسی این لایحه ضمن تاکید بر اینکه شورای شهر تهران جایی است که باید دستورالعمل جابجایی درختان در ان بررسی شود گفت: این موضوع باید در سامانه شهرسازی هم بارگزاری شود و شرایط را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در هر منطقه یک شرکت مشخص کارسربرداری و جابجایی درختان را انجام دهند این موضوع به نظارت ما بر فضای سبز کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: برون سپاری و نگهداری از فضای سبز توسط بخش خصوصی باید به مرور زمان صورت گیرد چراکه عامل مضاعفی در کنترل فضای سبز خواهد بود. اگرشرکت های کنترل کننده را مالک درختان در نظر بگیریم انوقت انها مسئول و پاسخگوی سرنوشت درختان خواهند بود.

اقبال شاکری نیز در این خصوص اظهار داشت: نظام فنی درشهرداری تهران که دارای کمیسیون های تخصصی است کارشان تدوین چنین دستورالعمل هایی است. بهتر است دستورالعمل جابجایی درختان در آنجا رسیدگی شود.

سالاری هم یادآور شد: این یک تکلیف قانوتی است که شورا باید آیین نامه جابجایی درختان را تنظیم و تدوین کند.

چمران در پایان تاکید کرد: این لایحه با دستوالعمل های اجرایی که به صورت لاینفک پیوست خواهد بود به اجرا می رسد.

در نهایت اعضا شورا این لایحه را به تصویب رساندند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار