واشینگتن پست: اگر 400 میلیون دلار پرداختی به ایران باج نبود چرا ابتدا زندانیان آمریکایی آزاد نشدند؟

واشینگتن پست در مطلبی برای اثبات آنکه 400 میلیون دلار پرداخت شده به ایران "باج" بوده است، دلیلی به ظاهر مستحکم بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشینگتن پست در مطلبی نوشت: کابینه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، و وزارت امور خارجه این کشور اصرار دارند 400 میلیون دلار پول پرداخت شده به ایران، یک "باج" نبوده؛ بلکه اهرم فشاری از سوی واشینگتن در برابر ایران بوده است.

واشینگتن پست در ادامه این مطلب نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی مدعی شده است، واشینگتن از 400 میلیون دلار برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کرده تا زندانیان آمریکایی را آزاد کند. این پول دقیقا همان مبلغی است که به موجب قرارداد تسلیحاتی سه دهه پیش از جانب ایران به آمریکا پرداخت شد و حتی یک پنی از سود پول را در این سالها، که مجموع بدهی را به بیش از یک میلیارد دلار می‌رساند، شامل نمی‌شود.

سوال مهم اینجاست اگر آمریکا ایران را تحت فشار قرار داده بود، پس چرا تا زمانیکه هواپیمای حامل پول‌ها در فرودگاه تهران به زمین ننشست، اجازه پرواز به هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی داده نشد؟ اگر در این ماجرا آمریکا دست بالاتر را داشت، باید داستان به این شکل تغییر می‌کرد که واشینگتن اجازه فرود هواپیمای حامل پول را در فرودگاه تهران نمی‌داد تا زمانیکه هواپیمای حامل زندانیان در مسیر پرواز به سمت آمریکا قرار می‌گرفت.

واشینگتن پست در پایان نوشت: زمانیکه ایران برای آمریکا تعیین تکلیف کرده و زندانیان را نزد خود نگه داشت تا از انتقال صحیح پول به تهران اطمینان حاصل کند، واضح است آمریکا هیچ قدرتی در این ماجرا نداشت و مجبور به پرداخت "باج" شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
چقد زر میزنند این امریکایها بس کنید دیگه سرویس کردید یه چهارصد پول دادید حالها نگاه کن راننده تاکسیشون هم برا ما لات شده اقاجون زندانیهای شما تو ایران شیعه شدن نمیان دست از سرشون بردارید
آخرین اخبار