بشار جعفری: ائتلاف آمريکا غیرنظامیان سوری را قتل عام می کند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت ائتلاف نظامی آمريکا کودکان و زنان سوری را قتل عام می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد شدید از گزارش های سازمان ملل درباره اوضاع این کشور به کودک کشی های ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در سوریه اشاره و تاکید کرد: دولت سوریه به روند مبارزه با تروریسم و حل و فصل سیاسی بحران این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بشار جعفری در سخنان خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک با عنوان اوضاع انسانی در خاورمیانه گفت: در این نشست از باب یادآوری می خواهم به برخی از حوادث اشاره کنم.

در سی ام آوریل سال 2014 جنگنده های گروه موسوم به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا مرکز ناتوانان کران و کنگان را در شهر الرقه هدف قرار دادند و در پی این حمله ده ها کودک کر و کنگ کشته شدند.

در هفتم ژویئه سال 2016 این ائتلاف بین المللی، عملیات موسوم به آزادسازی منبج را آغاز کرد و حملات گسترده ای به این شهر داشت و سکنه این شهر را هدف قرار داد و در پی این حملات صدها زن و کودک و مرد کشته شدند. در دوازدهم ژوئیه سال 2016 جنگنده های ائتلاف بین المللی روستای السوسه را در استان دیرالزور هدف قرار دادند و در پی این حمله هفده غیرنظامی کشته شدند که در میان آنان زن و کودک قرار داشتند.

در بیست و ششم ژوئیه همین سال، جنگنده های فرانسوی موجود در به اصطلاح ائتلاف بین المللی به روستای طوخان بزرگ در حومه حلب حمله کردند. این حمله به کشته شدن بیش از یکصد غیرنظامی منجر شد و شمار زیادی از کشته شدگان از زنان و کودکان بودند.

این ائتلاف که خود را بین المللی می داند،مجوزی از دولت سوریه برای فعالیت های خود در حریم هوایی این کشور ندارد و دولت سوریه هرگز از این به اصطلاح ائتلاف نخواسته است وارد این کشور شود و این وضع، نقض آشکار بدیهی ترین ادبیات کار در سازمان ملل است. افرادی که در حلب،دمشق،درعا،ادلب،الرقه،دیرالزور و دیگر شهرها کشته می شوند از غیرنظامیان سوری هستند و هیچ طرفی در جهان به مانند دولت و ملت سوریه نمی تواند بر حفظ جان این سوری ها تاکید داشته باشد و هیچ طرفی غیر از سوری ها بهای سنگین این جنگ تروریستی تحمیلی را علیه کشورم نمی پردازد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار