باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

آخرین وضعیت ارتش سوریه در ریف شمالی "لاذقیه" + نقشه و جزئیات

گزارش منابع سوری نشان می دهد که در 15 روز اخیر علاوه بر "کنسبا"، ارتش سوریه بر مناطق اطراف این شهر نیز مسلط شده است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در 20 روز اخیر تحولات میدانی سوریه کمتر از سوی رسانه های منطقه و جهان پوشش داده شده است و علت آن هم اتفاقات مهمی بوده که در "حلب" و "ریف دمشق" در حال رخ دادن است.

در حقیقت رسانه های منطقه با توجه به حساسیت اتفاقاتی که در شمال و شمال شرق سوریه می افتد، اولویت را به این مناطق اختصاص داده اند ؛ اما "لاذقیه" هم در نبردهای میدانی سوریه جایگاه خاص خود را دارد.

درگیری‌های میدانی در شمال سوریه از این جهت حائز اهمیت است که در صورت نزدیک شدن ارتش سوریه به مرز ترکیه، ورود و خروج تروریست‌های تکفیری از مرز با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

اوایل ماه آگوست سال جاری ارتش سوریه تلاش های گسترده ای برای آزادسازی حومه "لاذقیه" و به خصوص شهر "کنسبا" انجام داد و توانست به توفیقاتی نیز در این زمینه دست پیدا کند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه 10 روز پیش گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بر منطقه "کنسبا" در حومه "لاذقیه"  مسلط شدند. یک روز پس از آن هم  خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش سوریه بر روستاها و ارتفاعات جدیدی در حومه شمالی "لاذقیه" مسلط شده است.

گزارش منابع سوری نشان می دهد که در 15 روز اخیر علاوه بر "کنسبا"  ارتش سوریه بر روستاهای اطراف این شهر مهم از جمله  "مرج الزاویه" و "ارتفاعات شیر القبوع" و "شیر الضبعه" در اطراف این شهر نیز مسلط شده است.

اما اخیرا نقشه‌ای از تحولات میدانی شمال سوریه منتشر شده که نشان می‌دهد ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه در نبرد با تروریست‌های تکفیری چه وضعیتی دارند.




در نقشه منتشر شده، ارتش سوریه در شمال لاذقیه مناطقی همچون "باشوران"، "مرج الزاویه"، "الحمرات"، "توبال"، "شلف"، "بلاح"، "مازین"، "اونیات"، "ارا"، "دویریکا"، "سلما"، "بنجازی"، "آرافیت"، "تعومه"، "آلیاه"، "البیدا"، "عین‌البردا" را به تصرف خود درآورده است.


ارتش سوریه در نبرد با تروریست‌های جیش‌الفتح در شمال "لاذقیه" توانسته فاصله خود را با مرز ترکیه به حداقل برساند و به تروریست‌ها خسارات سنگینی وارد آورد.

البته در آن سوی میدان نبرد، مناطقی همچون "بوغاز"، "کفرینیا"، "دما"، "کمپ شورشیان"، "شامروران"، "سالور" و "جبل عیسی" و "حیات" در کنترل تروریست‌های تکفیری است و تلاش برای آزادسازی آن توسط ارتش سوریه ادامه دارد.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار