محبوبیت 10 درصدی جانسون/ حامیان نامزد مستقل انتخابات آمریکا چه کسانی هستند؟

نامزد حزب لیبرترین در آستانه شکستن رکورد 20 ساله در نظرسنجی‌های پیش از برگزاری دور نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار دارد.

محبوبیت 10 درصدی جانسون/ حامیان نامزد مستقل انتخابات آمریکا چه کسانی هستند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: با ادامه روند کنونی نظرسنجی‌ها، احتمال دارد «گری جانسون،» نامزد حزب مستقل «لیبرترین»، آرای بیشتری را در این رقابت‌ها کسب کند و رکورد جدیدی را بر جای بگذارد. 

جانسون در صورت کسب بیش از 10 درصد آرا، نخستین نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود که در 20 سال گذشته، به این رکورد دست یافته است.  

حامیان جانسون چه کسانی هستند؟
در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است: بیشتر افرادی که از جانسون جمهوری‌خواه و فرماندار  سابق ایالت «نیو مکزیکو»، حمایت می‌کنند جوانان و رأی‌دهندگان مستقلی هستند که از «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ،» نامزدهای مطرح احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه، قطع امید کرده‌اند. 

نظرسنجی اواسط ماه اوت مرکز «پیو» نشان می‌دهد بیش از 70 درصد حامیان جانسون زیر 50 سال سن دارند. سه‌پنجم از این افراد نیز از نظر سیاسی به هیچ یک از دو حزب عمده آمریکا وابسته نیستند. طبق نتایج این نظرسنجی، از میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، 10 درصد طرفدار جانسون هستند. 

ائتلاف جانسون در مقایسه با نامزدهای دیگر -بویژه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا- از تنوع بیشتری برخوردار است. 13 درصد حامیان جانسون را سیاهپوستان و یا لاتین‌تبارها تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تنها 6 درصد از آمریکایی‌های آفریقایی تبار و آمریکایی‌های اهل آمریکای لاتین از ترامپ حمایت می‌کنند. 

از سوی دیگر، 42 درصد طرفداران ترامپ را زنان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که 51 درصد حامیان جانسون رأ‌ی‌دهندگان زن هستند.  

نگارنده مطلب سپس می‌افزاید: جمهوری‌خواهان همواره اذعان می‌کنند باید تلاش بیشتری برای جذب آرای افراد رنگین‌پوست، زنان و جوانان به کار گیرند. نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در میان زنان و اقلیت‌های آمریکا از محبوبیت بیشتری نسبت به ترامپ برخوردار است. نتایج این نظرسنجی از برتری 20 درصدی کلینتون نسبت به ترامپ در میان رأی‌دهندگان زن حکایت دارد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار