یاسوج؛

انجام 17 هزار نقطه‌سنجی ضخامت لوله

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات نفت و گاز گچساران از انجام 17 هزار نقطه‌سنجی ضخامت لوله در اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت نفت گچساران خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ بازرسی فنی از تأسیسات از مهمترین اقدامات بازدارنده در بروز حوادث است.

گفته می‌شود بازرسی فنی به مثابه معایناتی است که یک پزشک برای تشخیص بیماری و مخاطرات ناشی از آن انجام می‌دهد و در صنعت نفت و گاز با گستردگی ادوات و تجهیزات و خطرات موادی نظیر نفت و گاز و مواد شیمیایی جایگاه بازرسی فنی کاملاً محسوس است.

برای آشنایی با فعالیت‌های اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به دیدار مهندس عزیزالله طریقی‌نژاد رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران رفتیم.

وی با اشاره به تجربیات و توانمندی‌های کارشناسان این اداره، اظهار داشت: از آن جایی که وجود نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان مورد توجه است پرسنل این اداره با آگاهی و دقت تمام ضمن آشنایی به فنون پیشرفته روز با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده وظایف محوله را به خوبی انجام می‌دهند.

این مسؤول در ادامه افزود: در این شرکت وجود ده‌ها کارخانه، تأسیسات و هزاران کیلومتر انواع خطوط لوله جریانی نفت و گاز و گستردگی و صعب‌العبور بودن منطقه اهمیت کار همکاران این اداره را به خوبی نشان می‌دهد.

طریقی‌نژاد گفت: کار سرکشی و بازرسی‌ها حسب روال عادی روزانه در حال اجراست اما از مهم‌ترین آن می‌توان به حدود 826 مورد نظارت بر تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز 1 و 2 بی‌بی‌حکیمه و رگ سفید 2، بخشی از تجهیزات مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع 1200، واحدهای بهره‌برداری بینک و 1 و 2 گچساران، نمک زدایی 2 بی‌بی‌حکیمه، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز 2 و 4 گچساران و تفکیک‌گرهای سرچاهی اشاره کرد که مانع بروز نشتی‌های احتمالی می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی که در دستور کار این اداره قرار داده شده بررسی وضعیت خط لوله 26 اینچ انتقال گاز پازنان 2 بود که با بررسی‌های صورت گرفته و اجرای توپک‌رانی و شناسایی 18 نقطه از خط مذکور، کار تعمیرات و ایمن‌سازی آن به شکل مطلوب اجرایی شد.

طریقی‌نژاد خاطرنشان کرد: تمیزکاری و رنگ‌آمیزی تأسیسات نفت و گاز اقدامی مهم در راستای زیباسازی و جلوگیری از بروز خوردگی فلزات است و نظارت بر این کار نیز بخشی از فعالیت‌های این اداره به شمار می‌رود.

رئیس اداره بازرسی فنی و خوردگی فلزات نفت و گاز گچساران تصریح کرد: نقش بازرسی‌ها و نظارت مستمر بر سیستم‌های پایش و کنترل خوردگی شامل ضخامت سنجی ادوات و تأسیسات، مهمترین اقدام باز دارنده در بروز نشتی، رخداد حوادث و وقوع خسارات جانی و مالی است که پرسنل این اداره در حوزه گسترده عملیاتی شرکت نفت با کنترل حدود 17 هزار نقطه مستعد خوردگی از طریق استاندارد AP1570 در شرایط سخت منطقه انجام دادند.

طریقی‌نژاد گفت: این اداره نیز مانند دیگر ادارات فنی و عملیاتی در سنگر تولید به دقت وظایف مشخص شده را در کنار سایر همکاران شریف و زحمتکش به بهترین شکل انجام خواهد داد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.