یاسوج؛

پرداخت 148میلیاردریال تسهیلات به طرح های تولیدی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: 148 میلیارد و 725 میلیون ریال تسهیلات بانکی به 17 طرح تولیدی مشکل دار این استان پرداخت شده است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: هدف از این اقدام مهم کمک به رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار در استان است.

وی گفت: 337 طرح تولیدی مشکل دار کهگیلویه و بویراحمد در این مدت برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان تسهیلات پیشنهادی برای پرداخت به این تعداد طرح تولیدی مشکل دار استان سه هزار میلیارد ریال بوده است.

دیودیده بیان کرد: 529 طرح تولیدی مشکل دار کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سالجاری تاکنون برای دریافت تسهیلات بانکی و رفع موانع و مشکلات تولیدی در سامانه «بهین یاب» نام نویسی کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 422 واحد صنعتی در 12 شهرک و ناحیه صنعتی استان مستقر است.

سهراب بنام اظهار داشت: 300 مورد از این تعداد واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فعال بوده و یا زیر ظرفیت فعالیت می کنند و مابقی نیز راکد هستند.

وی افزود: هم اکنون 23 واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل معوقات بانکی و یا پرداخت نشدن به موقع اقساط تسهیلات از سوی صاحبان آنها در تملک بانک های عامل این استان است.

بنام بیان کرد: میزان بدهی این 23 واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به بانک های عامل استان حدود 70 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید احیای صنایع کوچک و رفع مشکلات آنها، فعال کردن واحدهای صنعتی راکد و بازگرداندن به چرخه تولید است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: صنعت کهگیلویه و بویراحمد و واحدها و فعالان صنعتی این استان وضعیت چندان مناسبی ندارند.

جبار کیانی اظهار داشت: باید با یک رویکرد جدید حمایت همه جانبه ای از بخش صنعت، واحدها و فعالان صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در این استان شود.

وی افزود: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد باید به طور کامل محقق شده و بیش از پیش ضمانت اجرایی داشته باشند.

کیانی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی مقوله ای مهم و راهبردی برای نجات اقتصاد کشور از فشارها و تحریم های دشمنان است و به همین دلیل نیز اهمیت ویژه ای دارد.

وی عنوان کرد: همگان اعم از متولیان امر، مسئولان اجرایی و قشرهای مختلف مردم موظفند برای تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتی بکوشند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.