اهمیت بالای سلول های بنیادی در بیولوژیک کشور

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی گفت: کاربرد سلول های بنیادی در پیشرفت رشته بیولوژیک اهمیت این حوزه را دو چندان کرده است.

حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به رشته مهندسی بیولوژیک اظهار داشت: رشته مهندسی بیولوژی یک علم بین رشته ای بوده که در سطح بین الملل از آن استفاده می شود تا در استفاده از سلول های بنیادی به حداکثر نتایج برسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر محققان ما نیز از این علم استفاده کرده اما در سطوح گسترده نبوده و امیدواریم با برگزاری سمینارها و با حضور همکاران ایرانی خارج از کشور این علم را بیش از پیش توسعه دهیم. 

حمیدیه  یاد آور شد: ترویج علم سلول های بنیادی در کشور از حدود 16 ماه پیش آغاز و تا کنون سمپوزیوم های متعددی در خصوص سلول های بنیادی در کشور برگزار شده و این سمپوزیوم ها موجب شده که استادان بیشتری جذب رشته سلول های بنیادی شوند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی عنوان کرد: استفاده از نانو فناوری بازساختی و علم سلول های بنیادی بوده که پرفسور خادم حسینی در این حوزه زبانزد خاص و عام در دنیا بوده و جوایز بین المللی متعددی تاکنون کسب کرده است. 

وی گفت:  برای این که از سلول های بنیادی بتوانیم استفاده کنیم، تزریق صرف یک سلول تنها کافی نیست چرا که در فرآیند این تزریق امکان این که سلول بنیادی بر سر جای خود ننشیند، سلول اصلا به بافت نرسد و یا این که سلول خراب شود وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار