فراخوان شرکت هوندا برای تعمیر کیسه‌های هوای 668 هزار خودرو در ژاپن

نقص فنی در سامانه ایربگ خودروهای ساخت هوندا موجب شد این شرکت برای تعویض قطعات خودروها فراخوان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز پنجشنبه، شرکت خودروسازی ژاپنی "هوندا موتور" فراخوان تعمیر سامانه کیسه هوای معیوب 668 هزار دستگاه خودرو در این کشور را اعلام کرد.

این شرکت که دومین خودروساز بزرگ ژاپن به حساب می‌آید، اعلام کرد پیش‌تر کیسه هوای مدل‌هایی مانند خودروهای سدان "سیویک" و "اکورد" پس از یک فراخوان عمومی، مورد بررسی و تعمیر قرار گرفته اند. مقامات این شرکت افزودند خودروهای ساخت سال‌های 2009 تا 2011 این ایراد فنی را دارند.

با این فراخوان، شرکت هوندا بیش از 51 میلیون کیسه هوای خودروهایش را تعویض خواهد کرد. در کل، نزدیک به 100 میلیون کیسه هوای معیوب در خودروهای ساخت این شرکت وجود دارند. کیسه های هوای معیوب استفاده شده در خودروهای ساخت این شرکت در معرض انفجار شدید قرار دارند.

شرکت ژاپنی "تاکاتا" مسئولیت طراحی سامانه‌های ایربگ خودروهای هوندا را بر عهده دارد. در طراحی این کیسه‌های هوا، دمنده‌ها فاقد مواد خشک کننده هستند. در صورت غیبت این مواد خشک کننده، محرک‌های آمونیوم نیترات در صورتی که در معرض هوای گرم و مرطوب قرار گیرند، موجب انفجار شدیدی خواهند شد و تکه‌های فلزی را به تمام بخش‌های اتاق خودرو پرتاب خواهند کرد.

شرکت هوندا اعلام کرده است در خودروهای جدید خود از ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا استفاده نخواهد کرد. حال، ارزش سهام شرکت تاکاتا حدود 90 درصد سقوط کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار