بوشهر ؛

تعیین تکلیف روستاهای همجوار نیروگاه اتمی بوشهر

پس از سالها تکلیف ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه در جوار نیروگاه اتمی بوشهر برای اسکان در این منطقه مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر امروز در نشست با نمایندگان اهالی بندرگاه و هلیله با قدردانی از صبر و شکیبایی مردم این مناطق در همجواری نیروگاه اتمی بوشهر گفت با پیگیری‌های مکرر استاندار بوشهر و تاکید رئیس جمهور و وزیر کشور در نشست تخصصی وضعیت مناطق هلیله و بندرگاه هم‌جوار نیروگاه اتمی بوشهر تعیین تکلیف و محدودیت‌ها برداشته شد.

سید محمد حسن باستی افزود در مناطق هلیله و بندرگاه طرح تثبیت و ماندگاری ساکنان اجرایی می شود و بهسازی، بازسازی، طرح توسعه منازل ساکنان بومی بدون محدودیت‌های موجود آزاد است.

وی با تاکید بر توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی در بندرگاه و هلیله گفت در این مناطق طرح‌های مختلف آموزشی، ورزشی، بهداشتی و درمانی و بهسازی و بازسازی فضاهای عمومی اجرا می شود.

باستی افزود طرح لایروبی حوضچه اسکله این منطقه در دستور کار شیلات قرار می‌گیرد.

باستی با اشاره به مستقل شدن تامین آب آشامیدنی هلیله و بندرگاه از نیروگاه اتمی بوشهر افزود طرح‌های مختلفی در حال تدوین است تا آب آشامیدنی ساکنان هلیله و بندرگاه تفکیک و مستقل شود.

روستاهای هلیله و بندرگاه با بیش از 4 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب غربی بندر بوشهر و در مجاورت نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند.

 ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه سال در زمینه جابه جایی یا باقی ماندن در روستاهای خود در بلاتکلیفی بسر می بردند.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.