تبریز؛

ارسال هزار و 313 قطعه عکس به دبیرخانه دوسالانه ملی عکس ارس

هزار و 313 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره دوسالانه ملی عکس ارس ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آئین اختتامیه دوسالانه ملی عکس ارس گفت: باید از هنر برای بهتر زندگی کردن استفاده کنیم.

محسن خادم عرب باغی در این آئین ضمن تقدیر از نقش آفرینان در دوسالانه عکس ملی ارس، هنر را نیاز هرانسان برای تعالی بیشتر در عرصه های زندگی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ایرانیان یکی از سردمداران عرصه هنر در جهان هستند، گفت: هنر با وجود ایرانیان اجین شده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 عرب باغی عکاسی را هنری جذاب و خوب دانست و گفت: نخستین ثبت کننده زیبایی های خلقت خداوند متعال است و ثبت و ضبط خاطرات و زیبایی ها علاوه بر زنده نگه داشتن لحظات و رویدادهای مهم، کاری ارزشمند و قابل احترام است.

وی افزود: چهارفصل ارس زیباست و امیدوارم با تداوم این جشنواره ها ثبت زیبایی ها و جهانی کردن زیبایی های طبیعت، تاریخ و فرهنگ و هنر این منطقه همواره ثبت شده و مورد توجه قرار گیرد.

دبیر اجرایی دوسالانه ملی عکس ارس نیز در آئین اختتامیه دوسالانه ملی عکس ارس با اعلام این خبر گفت: از بین آثار ارسالی دربخش طبیعت ۴۰۹ قطعه عکس، مستند اجتماعی ۳۲۰ قطعه عکس، تکنیک ۱۴۸ قطعه عکس و در بخش صنایع نیز ۶۹ قطعه عکس ارسال شد که ۱۶۰ قطعه عکس با انتخاب داوران در آلبوم عکس چاپ خواهد شد.

مختار خوش پیمان با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از تاثیرپذیری در ارسال آثار داوران معرفی نشدند، گفت: دکتر امیرعلی جوادیان، مجتبی آقایی سربرزه، محمد عباس زاده، آریستیدیس کونتوکئورگیس و اوکتای چولاک داوران دوسالانه ملی عکس ارس بودند.

بر این اساس در بخش های مختلف دوسالانه ملی عکس ارس در بخش صنعت: سید بهروز رستگار برگزیده شد.

در بخش تکنیک : سلیم سلیمی انتخاب شد .

نفرات برتر بخش مستند اجتماعی: رتبه اول: یوسف اکبری پابندی، رتبه دوم: مهران چراغچی بازار، رتبه سوم: سعید قاسمی .

بخش معماری و بناهای تاریخی: رتبه اول: حمید سبحانی،رتبه دوم: وحید دل سعید،رتبه سوم: فرهاد برومند .

در بخش طبیعت بیوک راعی رتبه اول، محمد رضایی رتبه دوم و  اصل یوسف اکبری پابندی رتبه سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.