مخالفت گروه تروریستی احرار الشام با توافق آتش بس مسکو - واشینگتن

گروه تروریستی«احرار الشام» با توافق مسکو و واشینگتن برای برقراری آتش‌بس در شمال سوریه مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، گروه تروریستی«احرار الشام» با توافق مسکو و واشینگتن برای برقراری آتش‌بس در حلب، در شمال سوریه مخالفت کرد.

پایگاه خبری العهد گزارش داد: «ابویوسف المهاجر»، سخنگوی این گروه تروریستی اعلام کرده‌است به توافق آمریکا و روسیه برای برقراری آتش‌بس توجه نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «المهاجر» با بیان اینکه گروه متبوع وی درخصوص این توافق هیچ گونه رایزنی نداشته است تأکید کرد: «توافقات، تنها بین این دو کشور صورت‌گرفته‌است و آمریکا در نقش میانجی ظاهر شده است.»

سخنگوی  گروه تروریستی «احرار الشام» گفت: « آمریکا مقابله با احرار الشام وجبهۀ النصره را در دستور کار ندارد.»

وی افزود: «آنچه هم‌اکنون در جریان است بازی آمریکاست که قصد دارد از لحن تند اجتناب نماید بویژه آنکه از نیروهای وابسته به «ارتش آزاد» حمایت می‌کند.»

 این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه (20 شهریور) به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دولت سوریه توافق‌ امریکا و روسیه برای پایان‌یافتن درگیری‌‎ها را تصویب کرده و آتش‎‌بس در حلب دوشنبه آغاز خواهد شد.

بر مبنای این توافق همۀ طرف‌های درگیر از جاده کاستیلو در شمال حلب عقب‌نشینی می‌‌کنند و هرگونه درگیری در جنوب و غرب حلب نیز متوقف می‌شود.

بنا بر اعلام نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، از آغاز بحران در این کشور از بیش از پنج سال پیش، دست‌کم 400 هزار نفر کشته شده‌اند. این در حالی است که سازمان ملل در سال 2014 اعلام کرد دیگر آمار تلفات سوریه را به‌روزرسانی نخواهد کرد، چراکه این سازمان نمی‌تواند صحت آمار و ارقام دریافت شده را تأیید کند.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که 22  بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این جنگِ طولانی کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار