بهای نفت در مرز سقوط قرار گرفته است

بر اساس گزارش‌های منتشره از سوی شرکت‌های جهانی، مشکل مازاد تولید و کمبود تقاضای نفت برای مدت زمان بیشتری در جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر؛ آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: "رشد تقاضای نفت در بازار جهانی، با سرعت کمتری نسبت به میزان پیش بینی شده در حال افزایش است."

این آژانس در گزارش خود پیش بینی کرده در سال 2016، سطح تولید نفت 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

نفت در نیمه ابتدایی سال 2017 به صورت مازاد در بازار جهانی موجود خواهد بود. پیش بینی های قبلی بازار، دستیابی به تعادلی را تا انتهای سال 2016 پیش بینی کرده بودند.

گزارش ماه سپتامبر "اویل مارکت" نشان داد که تولیدکنندگان اوپک در ماه اوت در سطح رکورد جدیدی به استخراج پرداختند. این موضوع در نهایت باعث کاهش هرچه بیشتر بهای مهمترین کالای جهان می شود.

با اعلام توافق میان روسیه و عربستان، شرکت های فعال در صنعت نفت به افزایش بهای آن در بازار جهانی امیدوار شدند. وزیر نفت عربستان در همین راستا در مصاحبه ای اظهار کرد دو کشور روسیه و عربستان توانسته اند در زمینه تولید نفت به توافق قابل توجهی دست یابند. در عین حال این اظهارات در مقابل انتظار بسیاری از شرکت های نفتی، که به اعلام توافقی جدی در خصوص تولید نفت امیدوار بودند، بسیار ناامید کننده قلمداد می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار