افراد بازداشت شده در آلمان با داعش در ارتباط بوده اند

وزیر کشور آلمان گفت سه فرد بازداشت شده در این کشور با تروریست های داعش در ارتباط بوده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ وزیر کشور آلمان گفت: سه بازداشت شده در آلمان در روز سه شنبه با عوامل داعشی اقدام تروریستی پارسال پاریس ارتباط داشته اند.

توماس دِمِزیره، گفت: در چارچوب بازجویی هایی که دادستان کل آلمان و نیز اداره آگاهی فدرال آلمان انجام داد، می خواهیم بگوییم امروز صبح، اقدامات اجرایی را در چندین مرحله در منطقه شمال آلمان انجام دادیم.

ما سه نفر را بازداشت کردیم که به همکاری با یک گروه تروریستی متهم هستند. بر اساس یافته ها و تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، متوجه شدیم بازداشت شدگان در حادثه نوامبر 2015 پاریس (که بر اثر آن یکصد و سی نفر کشته شدند) مشارکت داشته اند.

وی افزود: این سه نفر از طریق مسیر بالکان به آلمان سفر کرده بودند. با این حال از آن زمان ما هیچ برنامه سوء قصد مشخص دیگری که نشان دهد این گروه سه نفره در دستور کارشان داشته باشند در بازجویی ها پیدا نکردیم.

خیلی محتمل است که بازداشت شدگان به سفارش عناصر داعش در نوامبر سال گذشته به آلمان آمده باشند. به نظر می رسد این افراد به دستور داعش به آلمان آمده بودند اما غیرفعال بودند تا در نهایت از آنها بکارگیری شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار