کرمانشاه؛

برگزاری مراسم خون بس در اسلام آبادغرب

امروز مراسم خون بس( صلح) با حضور جمعی از مسولان ،معتمدان و بزرگان در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجه الااسلام یوسف دلیلی یاوری عضو هیئت صلح و سازش اداره کل زندان استان کرمانشاه از پایان اختلاف پنج ساله دو طایفه که با بخشش از سوی خانواده مقتول منجر به صلح وسازش شد خبر داد و گفت: در شهریور سال1390 شخصی به نام افراسیاب سیفی از طایفه چوپانکاره طی یک نزاع خانوادگی خانم خانزاده محمدی از طایفه  لرینی را به قتل رسانده است. 

وی افزود :امروز خانواده مقتول با در دست داشتن حکم قصاص می توانستند آن را اجرایی کنند اما با حضور و وساطت  مسئولان ریش سفیدان  معتمدان و بزرگان ،رضایت اولیای دم اخذ و منجر به صلح و سازش بین این دو طایفه شد.

حجت الا اسلام دلیلی یاوری گفت: گذشت یک امر خداپسندانه و توصیه بزرگان دین است و امروز نمود کامل توصیه ها و آموزه های دینی در خصوص عفو گذشت در استان کرمانشاه شاهدیم که صلح و سازش بخش عمده ای از  پرونده ها موید این مدعاست. 

وی افزود: بزرگان و ريش سفيدان و همه عزيزاني که مورد احترام مردم هستند بايد تلاش کنند که اين روحيه صلح و سازش را بيش از پيش در بين مردم ترويج دهند و همه بدانند ما اعضاء يک جامعه ايم و اگر عضوي از اين جامعه بدرد آيد همه بايد با او احساس همدردي کنند.

در پایان این مراسم ولی دم مقتول هدف از این عفو و گذشت را احیای خصلت گذشتگان و ریش سفیدان اعلام کرد .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار