اصفهان؛

رویکرد دانشگاه اصفهان کیفی است

رییس دانشگاه اصفهان گفت: رویکرد دانشگاه اصفهان برای پیشبرد اهداف و رسیدن به چشم اندازهای لازم، یک رویکرد کیفی مبتنی بر سطح علمی اعضای هیئت علمی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هوشنگ طالبی امروز در دهمین اجلاس روسای دانشگاه های سطح یک کشور اظهار کرد: تاسیس دانشگاه اصفهان به سال 1325با تاسیس دانشگاه مامایی باز می گردد و امسال هفتادمین جشن آغاز به کارش را می گیرد. 

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان عهده دار آموزش نیروی انسانی و نیروی متخصص مرکز، شرق و جنوب شرقی کشور است و استانهایی همچون مرکزی، چهارمحال بختیاری، کرمانشاه، ایلام و لرستان را پوشش علمی می دهد. حتی این دانشگاه تا به امروز پایه گذار چند دانشگاه از جمله دانشگاه شهرکرد و کاشان بوده و این دانشگاه ها امروز مستقل شده و رشد کرده اند.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: دانشکده های پزشکی و داروسازی در سال 1365 از این دانشگاه منفک شدند و شوک بزرگی به دانشگاه اصفهان وارد کردند. بعد از جدا شدن دانشگاه های پزشکی و داروسازی، دانشکده های دیگر که تا آن زمان بیشتر به صورت موقت ساخته شده بودند شروع به رشد و بهبود وضعیت کردند که البته به علت کم تجربگی فرصت سوزی های بسیاری هم در این بین اتفاق افتاد.

طالبی ادامه داد: این دانشگاه در حال حاضر 660 نفر هیئت علمی و 15 هزار دانشجو دارد. 40 درصد از اعضای هیئت های علمی دانشیار هستند و ویژگی خاص هیئت های علمی دانشگاه اصفهان میانگین سنی و سنواتی پایین آنها است که عموما جوان و کمتر از شش سال سنوات دارند. حدود 300 نفر از اعضا به صورت پیمانی با دانشگاه همکاری می کنند. 

وی افزود: دانشگاه اصفهان از نظر کمیت مشکلی ندارد و رویکرد دانشگاه اصفهان برای پیشبرد اهداف و رسیدن به چشم اندازهای لازم، یک رویکرد کیفی مبتنی بر سطح علمی اعضای هیئت علمی است. این دانشگاه در دوره کارشناسی یکی از بهترین دانشگاه های کشور است و البته حدود 51 درصد از دانشجویان این دانشگاه در بخش تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند. 



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار