69 شبه نظامی طالبان و تروریست داعش در افغانستان کشته شدند

ارتش افغانستان از کشته شدن 69 عنصر طالبان و داعش در جدیدترین عملیات ضد تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ وزارت دفاع افغانستان روز جمعه اعلام کرد حدود 69 شبه نظامی طی عملیات اخیر ارتش در سراسر این کشور کشته شده اند. وزارت دفاع افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد :« نیروهای امنیت ملی و دفاع افغانستان به منظور پاکسازی مناطق این کشور از تروریست ها و دشمنان صلح و ثبات، طی 24 ساعت گذشته در عملیاتی 69 شورشی از جمله 11 عنصر گروه تروریستی داعش را کشتند.»

در این بیانیه آمده است نیروهای امنیتی مشترک افغان با پشتیبانی حملات توپخانه و هوایی 43 شورشی را زخمی کردند و دو تن دیگر را به اسارت خود در آوردند. در این بیانیه تاکید شده است طی این عملیات چهار مخفیگاه شبه نظامیان در ناحیه «دشت آرچی» از توابع استان قندوز در شمال این کشور به کلی منهدم شد.

در بیانیه وزارت دفاع افغانستان آمده است در استان وردک در شرق این کشور نیز پس از آنکه شبه نظامیان طالبان تلاش کردند یک گلوله خمپاره را شلیک کنند، این گلوله خمپاره به صورت اتفاقی منفجر شد که بر اثر آن شش شبه نظامی کشته شدند. در این بیانیه تاکید شده است طی این عملیات چهار تن از سربازان ارتش افغانستان  کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار