چین پرداخت وام به ونزوئلا را متوقف می‌کند

چین به دلیل بدهی‌های معوقه ونزوئلا و تردید درباره توانایی این کشور در تسویه آن‌ها، پرداخت وام به کاراکاس را متوقف خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، پس از سرازیر کردن میلیاردها دلار سرمایه به ونزوئلا، چین ارائه وام‌های جدید به این کشور را متوقف خواهد کرد. این اقدام در شرایط کنونی اقتصاد ونزوئلا، بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.

بانک‌های چین از سال 2007 به ونزوئلا 60 میلیارد دلار وام پرداخت کرده اند. این رقم بیشتر از وام‌های صادر شده به وسیله چین به کشورهای دیگر بوده است. چین مهمترین تامین کننده مالی ونزوئلا شناخته می‌شود.

از 60 میلیارد دلار وام دریافت شده، ونزوئلا 20 میلیارد دلار به چین بدهی معوقه دارد. در این برهه بحرانی برای ونزوئلا، به نظر نمی‌رسد این کشور بتواند این بدهی‌ها را تسویه کند.

ونزوئلا بدهی‌هایش به چین را به وسیله صادرات نفتی پرداخت می‌کند. در سال گذشته میلادی، شرکت نفت دولتی ونزوئلا – پی‌دی‌اس‌وی‌ای – در حدود 579 هزار بشکه در روز از تولیدات نفتی‌اش را به چین صادر کرده است.

با این‌حال، در سال جاری میلادی، تولیدات نفتی ونزوئلا -- که بیشترین ذخایر نفتی درجهان را در اختیار دارد – برای نخستین بار در 13 سال گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسید. برخی از شرکت‌های پیمانکار نفتی، فعالیت‌هایشان را به دلیل بدهی‌های معوقه دولت ونزوئلا در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داده اند.

کارشناسان معتقدند "نیکلاس مادورو" – رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا – ریاست دولتی را بر عهده داشته است که منابع این کشور را هدر داده و این کشور را به سوی بحران کشانده است. اکنون چین شکیبایی‌اش را از دست داده است.

در میان اعتراضات گسترده و درخواست از مادورو برای کناره‌گیری از سمت‌اش، دولت ونزوئلا باید این‌بار بدون کمک چین به فعالیت ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار