کویت در صنعت نفت روسیه سرمایه گذاری می کند

دولت کویت در راستای تقویت فعالیت های نفتی خود، سرمایه گذاری در بخش نفتی روسیه را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه های کویت، مسئولان سازمان امور سرمایه گذاری کویت مذاکرات دو جانبه ای را با مسئولان روس در این زمینه انجام داده و توافق بر سر خرید بخشی از سهام شرکت ملی نفت روسیه با مسکو انجام شده است.

طرفین هم اکنون مذاکرات نهایی را در این زمینه انجام می دهند تا با طی پروسه لازم این قرارداد به مرحله اجرا برسد، طرف کویتی تا کنون اطلاعاتی در زمینه حجم سرمایه گذاری در صنعت نفت روسیه ارائه نکرده است اما با توجه به دارایی ها و منایع مالی گسترده در اختیار سازمان سرمایه گذاری کویت که یکی از مهمترین و ثروتمندترین ارگان های مالی در سطح منطقه می باشد احتمال آن می رود که حجم سرمایه گذاری گسترده خواهد بود و اطلاعات درز شده حکایت از فروش سهام به ارزش 4 میلیارد و هشتصد میلیون دلار می باشد.

به نوشته نشریه القبس پیش از این آلکسی اولیو کایف وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرده بود که کشورش قصد دارد بخشی از سهام شرکت ملی نفت روسیه را طی ماه جاری میلادی بفروشد و دلیل آن مشکلات مالی و کسری بودجه ای است که دولت روسیه با آن مواجه می باشد.

سازمان سرمایه گذاری کویت، سازمان دولتی و شرکت سرمایه گذاری کویتی است، که وظیفه مدیریت بر صندوق ذخیره ارزی کشور کویت را برعهده دارد و در زمینه سرمایه گذاری خارجی و مدیریت سرمایه گذاری فعالیت می نماید.

سازمان سرمایه گذاری کویت با هدف مدیریت بر منابع مالی دولت کویت، تاسیس شده و هم اکنون با دارایی بیش از 300 میلیارد دلار، در رتبه ششم از بزرگترین صندوق های ذخیره ارزی دولتی جهان، قرار دارد.

این سازمان دارای سهام در چندین شرکت چندملیتی معتبر می باشد، که برای نمونه می توان به سیتی گروپ و مریل لینچ وبی پی اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار