27 کشته در درگیری میان نیروهای امنیتی و تروریست‌ها در مصر

در درگیری اخیر استان سینای شمالی مصر، 12 نیروی امنیتی و 15 تروریست کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از از خبرگزاری رویترز؛ سخنگوی نظامی مصر اعلام کرد در درگیری روز جمعه بین نیروهای ارتش و تندروها در استان سینای شمالی 12 نیروی امنیتی و 15 تروریست کشته و شماری زخمی شدند.  

سخنگوی نظامی مصر در بیانیه ای که در فیسبوک منتشر شد افزود: «گروهی از افراد مسلح تروریست صبح روز جمعه به یک ایست بازرسی در سینای شمالی حمله کردند که درگیری بین دو طرف رخ داد. در این درگیری نیروهای ما توانستند 15 تروریست را به هلاکت برسانند و شماری از آنها را زخمی کنند.»

وی افزود: «در این درگیری 12 نظامی مصری کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. روند جستجو و پاکسازی منطقه برای از بین بردن افراد مسلح تکفیری باقی مانده ادامه دارد.»  

ارتش مصر تندروهای طرفدار گروه داعش را که در سینای شمالی فعالیت می کنند عامل این حملات می داند. در این بیانیه جزئیات بیشتری ارائه نشده است.  

پیش از این، منابع امنیتی خبر داده بودند افراد مسلح به ایست بازرسی زقدان در 85 کیلومتری غرب شهر العریش مرکز استان سینای شمالی حمله کردند.  یکی از این منابع گفت این حمله که در آن از تیربار سنگین و آر پی جی استفاده شد در فاصله 40 کیلومتری شهر بئرالعبد رخ داد.  

این اولین حمله بزرگ در منطقه بئرالعبد به شمار می آید که از زمان تشدید حملات تندروها به ارتش و پلیس در این استان در بیش از سه سال گذشته، آرامش نسبی را شاهد بوده است.  
از زمانی که ارتش مصر، محمد مرسی رئیس جمهور سابق را در اواسط سال 2013 برکنار کرده است، این حملات شدت گرفته است.  

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر زمانی که وزیردفاع و فرمانده ارتش بود مرسی را پس از اعتراضات گسترده بر ضد حکومت وی که یک سال ادامه داشت، از قدرت برکنار کرد.  
از آن زمان تاکنون صدها نفر از نیروهای ارتش، پلیس، تندروها و غیرنظامیان در اقدامات خشونت بار در سینای شمالی کشته شده اند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.    
دو هفته پیش نیز پنج پلیس مصری در حمله و تیراندازی به خودرو آنها در شهر عریش کشته شده بودند. 28 سپتامبر گذشته نیز سه پلیس و راننده آنها در العریش کشته شدند.

دولت مصر کشته شدن صدها نفر از نیروهای پلیس و ارتش را در حملات تکفیریها که برخی از آنها در قاهره و دلتای نیل صورت گرفته است تایید می کند.

تکفیریها همچنین خارجیها را نیز هدف قرار می دهند و آنها مسئولیت انفجار هواپیمای مسافربری روسیه را که گردشگران را در سال 2015 منتقل می کرد و کشته شدن همه 224 سرنشین آن را به دنبال داشت برعهده گرفته بودند.     

چهارم اوت گذشته نیز ارتش مصر اعلام کرد در حمله ای هوایی سرکرده داعش در سینا به اضافه 44 نفر دیگر کشته شدند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، بین الملل ، داعش ، ارتش مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار