پوتین وارد هند شد

رئیس جمهور روسیه برای شرکت در هشتمین نشست بریکس، وارد ایالت گوای هند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر در خبری فوری اعلام کرد، ولادیمیر پوتین برای مشارکت در هشتمین اجلاس بریکس وارد هند شد. 

خبرگزاری ایتارتاس نیز گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز شنبه در ایالت گوای هند با نارندرا مودی نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو می‌کند. 

معاون رئیس جمهوری روسیه امروز به خبرنگاران گفت پوتین و مودی اندکی قبل از آغاز اجلاس سران کشورهای عضو بریکس متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی که قرار است طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اکتبر در شهر گوای هند برگزار شود، با یکدیگر دیدار و گفتگو می‌کنند. 

وی افزود مذاکرات هیئت‌های روسی و هندی پس از این دیدار در قالب گفتگوهای دیمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه و نیز وزیران صنایع و تجارت، انرژی و توسعه اقتصادی و به همراه رئیس سازمان همکاری‌های هسته‌ای روس اتم و دیگر مقامات دوکشور ادامه خواهد یافت. 

به گفته این مقام روس، دو طرف در این مذاکرات درخصوص مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی اعم از اوضاع سوریه، افغانستان و دیگر کشور‌ها و نیز مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر خواهند کرد. 

افزون بر این‌ها موضوع همکاریهای دو کشور در بخش انرژی هسته‌ای از جمله تکمیل فاز سوم و چهارم نیروگاه هسته‌ای کودانکولام و نیز گسترش همکاری‌های فنی-نظامی شامل تحویل سامانه‌های دفاع موشکی اس- ۴۰۰ ساخت روسیه به هند در دستور کار مذاکرات قرار خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
ايا پوتين در هند هم با ماشين خودش ميره
آخرین اخبار