بیرجند؛

امروز آرامش بی نظیری بر کشور حاکم است

وزیر اطلاعات گفت: هنر وزارت اطلاعات این است که مسائل اجتماعی را در مرحله اجتماعی بودن حل کند و نگذارد مشکلات سیاسی - امنیتی و هزینه ها زیاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دوشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:هنر وزارت اطلاعات این است که مسائل اجتماعی را در مرحله اجتماعی بودن حل کند و نگذارد مشکلات سیاسی - امنیتی و هزینه ها زیاد شود.

وی با بیان اینکه خیلی از مسائل امنیتی ریشه جغرافیایی ، اجتماعی و اقتصادی دارد، افزود: اینگونه مسائل باید همان زمانی که رخ می دهد، حل شود تا مسئله امنیتی نشود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه دولت در شرایط سختی روی کار آمد،گفت: با همه سختی ها امروز آرامش بی نظیری بر کشور حاکم است و همه تلاش دولت این است که مشکلات کشور به صورت اصولی رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی حساس و مرزی است، افزود: امروز با وجود همه ناامنی های منطقه، با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر نیروها امنیتی بر ایران اسلامی حکم فرما است که در هیچ کشوری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این دیدار ،حضور وزیر اطلاعات در خراسان جنوبی را مفید دانست و گفت: 18 سال است که این استان درگیر خشکسالی است و بخشی از روستاها از جمعیت تخلیه شده و در بسیاری از روستاها کشاورزی از رونق افتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه مهاجرت از روستاها سبب بوجود آمدن مشکلات جدیدی در شهرها می شود افزود:مسئولان باید برای ماندگاری مردم در روستاها تلاش کنند.

در این دیدار پرویزی، استاندار خراسان جنوبی نیز به انجام مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور اشاره کرد و گفت:امیدورایم این طرح در ردیف بودجه سال 96 و برنامه ششم قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: در کنار اجرای طرح انتقال آب باید به طرحهای آبخیزداری و روشهای نوین آبیاری کشاورزی هم توجه ویژه ای شود.

پس از این دیدار، وزیر اطلاعات به دیدار امام جمعه بیرجند رفت و در این دیدار با اشاره به اتحاد و همبستگی علما و بزرگان خراسان جنوبی گفت:این همبستگی باعث وحدت و دلگرمی مردم و استحکام جامعه می شود .

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، به مشکل کم آبی و تشدید آن بدلیل کاهش بارندگیها در بسیاری از نقاط کشور اشاره کرد و افزود:دولت تلاش می کند این مشکلات را برطرف کند اما طرحهای آبرسانی بسیار پرهزینه و زمان بر است .

وی همچنین به ابراز خرسندی رهبر معظم انقلاب از تعامل وزارت اطلاعات با سایر دستگاهای اطلاعاتی و نظامی اشاره کرد و اظهار کرد: وزارت اطلاعات در هر بخشی که بتواند اثر گذار باشد، با جان و دل کمک می کند.

امام جمعه بیرجند نیز در این دیدار انقلاب اسلامی را نتیجه خون شهدا دانست و گفت:با وجود توطئه های دشمنان و درگیریهایی که گاهی با نام اسلام اتفاق می افتد، امروز مردم ما با تلاش سربازان گمنام امام زمان و نیروهای نظامی و انتظامی از امنیت کامل برخوردارند و قدر این امنیت را هم می دانند.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی خواستار توجه ویژه به زیرساختهای خراسان جنوبی شد و افزود: باید به موضوع آب و کشاورزی توجه ویژه شود تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
ای کاش ثبات اقتصادی و رضایت مردم هم بیشتر لحاظ بشه