یاسوج؛

12طرح گاز رسانی در استان در حال اجراست

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: 12 طرح بزرگ گاز رسانی در قالب 59 روستا در این استان در حال اجراست.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رحمان خادم در حاشیه بررسی روند اجرای طرح های عمرانی شرکت گاز گچساران گفت: 750 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای اجرای طرح های این شرکت تصویب شده که نسبت به سال گذشته رشد حدود یک و نیم برابری داشته است.

وی گفت: 400 میلیارد ریال اعتبار سال گذشته به طرح های شرکت گاز کهگیلویه و بویر احمد اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد، گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دشموک به طول 70 کیلومتر را از مهمترین طرح های در دست اجرای این شرکت ذکر کرد و افزود: این طرح در سه فاز اجرا خواهد شد.

خادم میزان پیشرفت فیزیکی فاز نخست این طرح را 30 درصد ذکر کرد و گفت: فاز نخست این طرح به طول هشت و نیم کیلومتر با اعتباری بیش از 15 میلیارد ریال در دست اجراست.

وی تصریح کرد: 14 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای فاز دوم طرح گاز رسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دشموک به طول 6 هزار و 900 متر در سال جاری اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این شهرها با جمعیتی بیش از 6 هزار خانوار در 70 کیلومتری شهر دهدشت واقع شده که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این شهرها و سخت گذر بودن این مناطق تاکنون گاز رسانی نشده بودند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز نخست این طرح در سال 94 آغاز شده، گفت: با اجرای این طرح 105 روستا با جمعیتی بیش از 6 هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

خادم تصریح کرد: این طرح در سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: گاز رسانی به روستاهای بیدک علیاء، تلخاب سفلی بیدک، چهار راه گشین، ده کهنه نظری، کوشک ظفری، پزین، تلخاب علیاء، سلطان آباد، شهرک پاقلات و دمیه شهرستان باشت در سال جاری اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این طرح 18 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

خادم افزود: 11جایگاه سی ان جی کهگیلویه و بویراحمد 180 میلیارد ریال به این شرکت بدهی معوقه دارند.

وی از جایگاه داران سی ان جی استان خواست تا نسبت به تسویه بدهی معوقه خود به این شرکت اقدام کنند تا این شرکت نیز بتواند این رقم را برای انجام فعالیت های عمرانی و گازرسانی به روستاها هزینه کند.

460 روستا در کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردارند که از این تعداد 19 درصد آن در روستاها معادل 85 مورد در دولت تدبیر و امید گاز دار شدند.

هم اینک بیش از 58 هزار و 209 هزار خانوار شهری و 36 هزار و 315 خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش خدمات شرکت گاز این استان هستند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.