یاسوج؛

اختصاص 500 میلیارد ریال برای یک وعده غذای گرم روستا مهدهای کشور

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: 500 میلیارد ریال برای طرح یک وعده غذای گرم در روستامهدهای ایران در سال جاری اختصاص یافت.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حبیب الله مسعودی فرید گفت: این طرح هم اکنون در هفت استان کشور شامل خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تمامی روستامهدها و مهدهای حاشیه ای در این استان ها از پوشش 100 درصدی یک وعده غذای گرم برخوردار شده اند.

مسعودی فرید ادامه داد: هم اینک نیز 17 هزار مهدکودک و هشت هزار روستامهد و مهدهای حاشیه در کشور زیر پوشش و با نظارت سازمان بهزیستی مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده میزان سوء تغذیه دربین روستامهدها و مهدهای حاشیه ای شهرها بیش از 50 درصد کاهش یافته و توان یادگیری آنها نیز در سطح مدارس تا حد قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است.

مسعودی فرید همچنین با اشاره به اولویت های مهم سازمان بهزیستی کشور در سال جاری گفت: کاهش چهار آسیب جدی و مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت شامل اعتیاد، طلاق، خودکشی و حاشیه نشینی مهم ترین برنامه های این نهاد است.

وی با بیان اینکه میزان طلاق در کشور همچنان سیر صعودی دارد، افزود: از هر 4.3 ازدواج در کشور یک طلاق صورت می گیرد.

مسعودی فرید یادآور شد: بیش از 11 میلیون جوان در سطح کشور در سن ازدواج هستند که این مهم نیز چالش جدی برای افزایش میزان سن ازدواج و طلاق است.

وی به منظور شرکت در همایش 2 روزه معاونان اجتماعی بهزیستی سراسر کشور به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.