یاسوج؛

اجرای فاضلاب بیمارستان امام سجاد یاسوج نیازمند اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمدگفت: اختصاص این بودجه با توجه به تأثیر آن بر سلامت شهروندان ضروری است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لدنی نژاد در شورای سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: نه تنها به طرح شبکه فاضلاب امام سجاد یاسوج بلکه به دیگر طرح های فاضلاب استان اعتباری در سال جاری اختصاص نیافته است.

بیمارستان امام سجاد یاسوج بیش از 20 سال پیش ساخته شده و از آن زمان تاکنون ساماندهی نشدن فاضلاب این بیمارستان و مخاطرات ناشی از پساب آن برای رودخانه بشار و محیط زیست به عنوان یک چالش زیست محیطی باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: علاوه بر کمبود اعتبار به دلیل قرار گرفتن بیمارستان امام سجاد در کنار رودخانه بشار، امکان ایجاد شبکه فاضلاب و اتصال آن به شبکه اصلی فاضلاب شهر یاسوج در شرایط کنونی ممکن نیست.

لدنی نژاد تصریح کرد: ساخت شبکه فاضلاب این بیمارستان پس از احداث پل سوم یاسوج و عبور شبکه فاضلاب در حاشیه دیوار حایل این سازه ممکن خواهد شد.

در این نشست، بررسی و امکان سنجی تصفیه خانه بیمارستان امام سجاد در محل این بیمارستان مورد تأکید قرار گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مشکلات اجرای شبکه فاضلاب بیمارستان امام سجاد و نیز بررسی مطالعه ساخت تصفیه خانه در محل بیمارستان باید در شوری برنامه ریزی استان به عنوان یک طرح اولویت دار مطرح شود.

فتاح محمدی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسائل زیست محیطی و ضرورت دفع اصولی پساب بیمارستان امام سجاد، اجرای شبکه فاضلاب این بیمارستان یک طرح اولویت دار محسوب می شود.

وی بر لزوم تلاش مسئولان اجرایی برای تأمین اعتبار ساماندهی فاضلاب بیمارستان امام سجاد از محل منابع ملی و استانی تاکید کرد.

از 17 شهر کهگیلویه و بویراحمد تنها شهر یاسوج مرکز این استان و بخشی از شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران از شبکه فاضلاب برخوردارند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.