شیراز؛

راه اندازی بنیاد هوا و فضا در دانشگاه شیراز

بنیاد هوا و فضا با هدف توسعه و تجاری سازی فناوری در دانشگاه شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجید ارشاد رئیس دانشگاه شیراز گفت: این بنیاد با هدف توسعه روابط این دانشگاه با صنعت و بخش‌های کاربردی جامعه ، بهبود بستر همکاری اساتید دانشگاه با حوزه صنعت و تقویت ارتباط اساتید و دانشجویان با مجموعه های پژوهشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.
حامد کاشانی، مدیرعامل بنیاد توسعه علوم و فناوری های هوافضا افزود: این بنیاد یک سازمان مردم نهاد و تنها NGO صنعتی کشور است که با هدف توسعه و تجاری سازی فناوری های هوافضا ایجاد شده است.
سردار سید مهدی فرحی، رییس سابق سازمان هوافضای وزارت دفاع ادامه داد: بنیاد هوا فضای دانشگاه شیراز در واقع سکوی پرش برای هوافضای استان فارس است.
احمد عریان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد: سالانه از حدود 3 هزار پایان نامه در دانشگاه شیراز دفاع می شود و این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که در قالب تفاهم نامه، بخشی از پایان نامه های دانشجویی به سمت موضوعات مورد نیاز کشور در عرصه ی هوافضا هدایت شود.
وی افزود : پهپاد تحقیقاتی دانشگاه شیراز و ایجاد سایت شبیه سازهوافضا دو  موضوعی است که اجرای آن می تواند بستر خوبی را برای گسترش فعالیت ها فراهم کند.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.