شیراز؛

تقویت نهادهای اجتماعی وظیفه مدیریتی، ملی و دینی

سيد محمدعلی افشانی استاندار فارس گفت: نماد رعایت حقوق شهروندی قدرت انتخاب مردم است.

به گزارش گروه استان های با شگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ استاندار فارس در همايش فرمانداران و بخشداران استان كه با حضور مقيمی معاون سياسی و قائم مقام وزير كشور برگزار شد، گفت: یکی از نهادهای اجتماعی که باید خوب تقویت شوداحزاب است،و فرمانداران و بخشداران باید احزابی را که می توانند در لایه های اجتماعی نفوذ کنند و گستردگی خوبی در بین اقشار و طبقات اجتماعی داشته باشند را تقویت کنند.
استاندارفارس بیان کرد: یکی از طرح های پیگیری شده موضوع محله محوری و مبارزه با مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی است، و یکی از محلات شیرازجزء این مناطق مشکل دار است که وضعیت نابهنجاری دارد و ساماندهی این موضوع را به مجموعه ورزش و جوانان واگذار کردیم.
استاندار فارس بیان کرد:در انتخابات گذشته ميزان مشاركت مردم  در سطح کشور 63 درصد و در استان فارس 65 درصد و بالاتر از متوسط کشور بوده، و در عین گستردگی استان، در انتخابات گذشته هیچ مسئله امنیتی  وجود نداشت و  بعد از انتخابات، نیزدر هیچ شهرستانی با مشکل روبرو نشدیم.
وی تصریح کرد: استان فارس دارای 84 بخش و 29 شهرستان است، که انتخابات شوراها در اين استان در دو هزار و 266 روستا و 104 شهر برگزار می شود، که انتخابات پیش رو بسیار متفاوت تر از انتخابات گذشته است، زيرا انتخابات مهم ریاست جمهوری و انتخابات شوراها به سبب گستردگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
استاندار فارس اضافه کرد:احزاب در کشور ما به خوبی قدرتمند و حمایت نشده است، و این مسئله سبب شده مسائل قومی و فامیلی جایگزین شود،که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده زیرا تعداد روستاها و تعداد داوطلبان زیاد است، و نخستین کاری که فرمانداران و بخشدارن باید انجام دهند این است که به قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تسلط داشته باشند.
وی ادامه داد: نماد رعایت حقوق شهروندی قدرت انتخاب مردم است، و به هر میزان که قدرت انتخاب مردم افزایش پیدا کند به همان میزان مردم برای اداره امور خودشان، مشارکت می کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.