در دسترس نبودن مدارک مردم مشکل آمارگیران در سرشماری حضوری

آمارگیران طرح سرشماری می‌گویند در دسترس نبودن مدارک مردم باعث معطلی آنها هنگام مراجعه به منازل می‌شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مرحله حضوری هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن از 28 مهر آغاز شده است. در این مرحله آمارگیران به در خانه‌ها می‌آیند تا اطلاعات مربوط به اعضای خانوار را ثبت کنند.

آنهایی که اینترنتی ثبت نام کرده‌اند فقط باید کد آماری را به آمارگیر بدهند اما کسانی که در سرشماری اینترنتی شرکت نکرده‌اند باید کدپستی خانه و شماره ملی و تاریخ تولد اعضای خانواده را به آمارگیر ارائه کنند.

قائم مقام مدیراجرایی سرشماری استان بوشهر می‌گوید: در دسترس نبودن کد آماری باعث شده بعضی اوقات آمارگیران بیشتر از زمانی که برای پر کردن فرم سرشماری وقت نیاز است، معطل شوند به این ترتیب شرکت در سرشماری اینترنتی کمکی به سرعت کار ما نکرده است.

 علیرضا محمدی باغمُلایی از مردم خواست کدآماری سرشماری اینترنتی یا کارت ملی اعضای خانواده را در دسترس قرار دهند تا آمارگیران معطل نشوند.

 وی به این نکته هم اشاره کرد که مردم باید نشانی محل سکونتشان را ارائه کنند نه محل تولد؛ زیرا سرشماری قرار است نشان دهد که چه افرادی با چه ویژگی‌هایی در چه منطقه‌ای زندگی می‌کنند واین که نشانی محل تولدمان را بدهیم به نیت آبادانی آن محل، کار درستی نیست و مخالف اهداف سرشماری است.

 74 درصد خانوارهای بوشهری در سرشماری اینترنتی شرکت کردند و این استان رتبه دوم را در این زمینه به دست آورد.

 در سرشماری سال 90، جمعیت استان بوشهر یک میلیون و 32 هزار نفر به ثبت رسید.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.