انتقاد هری رید از تصمیم اخیر اف‌بی‌آی درباره هیلاری کلینتون در آستانه انتخابات

رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا، از تصمیم رئیس اف‌بی‌آی مبنی بر از سرگیری تحقیقات درمورد هیلاری کلینتون انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی، رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا رئیس اف‌بی‌آی را به قانون‌شکنی آشکار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرد. «هری رید» روز گذشته تصمیم «جیمز کومی،» رئیس اف‌بی‌آی، مبنی بر از سرگیری تحقیقات درباره پرونده ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری را مغایر با قوانینی دانست که مقامات دولت را از تاثیرگذاری بر روند انتخابات نهی می‌کنند. 

وی همچنین با اشاره به اظهارات جیمز کومی، که گفته است در راستای رسالتی که بر عهده دارد تصمیم به از سرگیری تحقیقات علیه کلینتون گرفته است، طی نامه‌ای رئیس اف‌بی‌آی را به رفتار دوگانه با نامزدهای انتخاباتی آمریکا متهم کرد. رهبر دموکرات‌های مجلس سنا در بخشی از نامه خود آورده است: "در شرایطی که روابط نزدیک دونالد ترامپ – نامزد جمهوری‌خواهان – با روسیه می‌تواند موضوع خوبی برای تحقیقات اف‌بی‌آی باشد، تصمیم این سازمان برای آغاز مجدد تحقیقات درمورد پرونده‌ای که یکبار مختومه اعلام شده است، تردیدهای زیادی را درباره حسن نیت مقامات ارشد آن ایجاد می‌کند."

در حالیکه گفته می‌شود اف‌بی‌آی مجوز قانونی لازم برای آغاز مجدد تحقیقات درمورد پرونده ایمیل‌های شخصی کلینتون را از مقامات ارشد قضایی آمریکا دریافت کرده است، تصمیم این اداره مبنی بر بررسی ایمیلهای کشف شده از رایانه شخصی «انتونی وینر،» همسر «هما عابدین» مشاور نزدیک کلینتون، با انتقادات فراوانی همراه شده است.

اف‌بی‌آی اعلام کرده است کشف این ایمیل‌های جدید که برخی از آنها بوسیله هما عابدین و از طریق سرور شخصی کلینتون ارسال شده است، ممکن است حقایق جدیدی را درباره پرونده ایمیلی نامزد دموکرات‌ها برملا کند. کلینتون که در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا در دولت اول باراک اوباما بر خلاف ضوابط دولتی و توصیه‌های امنیتی از یک سرور ایمیل شخصی در زیرزمین خانه‌اش در نیویورک برای انجام مکاتبات خود استفاده می‌کرد، متهم به ارسال اسناد دولتی طبقه‌بندی‌شده است. اتهامی که تا این لحظه ثابت نشده است و اف‌بی‌ای نیز در ماه ژوئن پس از تحقیقات اولیه خود به دلیل فقدان شواهد کافی، از اعلام جرم علیه او امتناع کرد.

در حالیکه منتقدان کلینتون خواهان اعلام سریع نتایج تحقیقات جدید اف‌بی‌آی هستند، طبق اظهارات مقامات اف‌بی‌آی، تعداد ایمیل‌های جدید کشف شده در رایانه شخصی انتونی وینر، بالغ بر 650 هزار عدد است و به همین دلیل، امکان بررسی کامل آنها تا روز انتخابات وجود ندارد. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار