شاهین دژ؛

تاثیر بسزای حسن خلق دربهبود روحیه بیمار

همایش اخلاق و رفتار اسلامی با حضور امام جمعه ، مدیر شبکه ، رئیس بیمارستان و جمعی از پزشکان و پرسنل بیمارستان بدر شبکه بهداشت و درمان شاهیندژ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت السلام باقری امام جمعه شاهین دژحسن خلق را عامل اصلی در بهبود بیماران دانسته و اظهار نمود: اخلاق نیک و رفتار شایسته پرسنل بیمارستان، امید، آرامش و اطمینان خاطر به بیمار می بخشد و به او کمک می کند تا هر چه زودتر بهبودی خود را به دست آورد. در مقابل، رفتار نامناسب آنها آثار ناگواری بر روح و جسم بیمار بر جا می گذارد.

باقری همچنین ثواب و سعادت نشستن بر بالین بیمار و رسیدگی خالصانه به روح وجسم بیماران را تشریح کرد و افزود: پزشکان و پرستاران در همان نخستین روزهای ادای وظیفه پزشکی خود، با رفتار درست و انسانی در آرامش و بهبودی بیماران نقش اصلی را دارد و از سوی دیگر یک پرستار باید این نگرش را داشته باشد که فرصت مراقبت از بیمار فرصتی برای رشد معنویت مددجو و خود پرستار است.

وی در ادامه اظهار نمود: پرستار چون فرشته‌ای سپیدپوش، با خوش‌خلقی و خوش‌ رفتاری خویش، بهبود بیماران را سرعت می‌بخشد و به درستی به این توصیه امام صادق علیه‌السلام جامه عمل می‌پوشاند که: حسن خلق، آن است که برخوردت را نرم کنی و سخنت را پاکیزه سازی و برادرت را با خوشرویی دیدار کنی و همواره دین مقدس اسلام، پیروان خود را به نرمی و خوش خلقی در تعامل با دیگران فرا می خواند و آنان را از درشتی و تند خویی باز می دارد.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.