شجاعی مطرح کرد:

کارهای پزشکی قانونی علمی و هنرمندانه است نه ناقص‌الخلقه/ لزوم مجهز بودن پزشکی قانونی به ابزارهای نوین

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: مسئولان می‌پذیرند که کارهای پزشکی قانونی، علمی و هنرمندانه است نه ناقص‌الخلقه.

کارهای پزشکی قانونی علمی و هنرمندانه است نه ناقص‌الخلقه/ لزوم مجهز بودن پزشکی قانونی به ابزارهای نوینبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پنجمین کنگره سالیانه بین‌المللی پزشکی قانونی که امروز (چهارشنبه) در سالن همایش‌های بیمارستان امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی مسئولان از اقدامات پزشکی قانونی بازدید می‌کنند، می‌پذیرند که کارهای انجام شده به وسیله این سازمان علمی و هنرمندانه است و نه ناقص‌الخلقه.

وی تأکید کرد: جایگاه پزشکی قانونی به خاطر بُعد حقوقی که اظهار نظر قضایی دارد و بُعد پزشکی که به تشخیص و درمان می‌پردازد نسبت به سایر رشته‌ها از ارزش و جایگاه دوبرابری برخوردار است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی رشته‌ها نسبت به ارتقا خود با علم روز در تلاش هستند، گفت: پزشکی قانونی نیز باید نسبت به ارتقا خود تلاش کند که این مهم تنها به پشتوانه علمی او محقق می‌شود.

شجاعی ادامه داد: از آن‌جایی که سرعت، صحت و دقت از موارد پراهمیت در کار پزشکی قانونی است، بنابراین باید از ابزار و تکنولوژی‌های نوین بهره‌مند شویم.

وی افزود: هرچه سطح علمی رشته ارتقاء یابد، کیفیت نتایج کار نیز به طور مستقیم تحت تأثیر آن قرار خواهد گرفت، هرچه کار را خوب ارائه دهیم ارزش و منزلت رشته پزشکی قانونی بالا می‌رود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیان داشت: امروزه علم به سرعت در حال پیشرفت است و رشته پزشکی قانونی نیز نباید از قافله عقب بماند.

شجاعی تصریح کرد: کارکردن در پزشکی قانونی هنر خاصی لازم دارد و از آن‌جایی که تمامی مر اجعه‌کنندگان اغلب، کسانی هستند که صدمه یا آسیب دیده و یا یکی از نزدیکان خود را از دست داده‌اند، در نتیجه از شرایط روحی خوبی برخوردار نیستند، بنابراین ما باید با روحیه خاصی با مراجعه کنندگان خود برخورد کنیم.

وی تأکید کرد‌: ماهیت کار رشته پزشکی قانونی، به گونه ای است که دقت بسیار زیادی را می‌طلبد، به طوری که اگر و‌اوی را حذف و یا هستی را نیست کنیم، نتیجه پرونده تغییر کرده و میلیاردها تومان در کار جابه‌جا می‌شود، رشته پزشکی قانونی بسیار حساس است و اگر هر گونه اشتباهی رخ دهد، باید پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد:‌ سازمان پزشکی قانونی وظیفه خود می‌داند که در تلاش باشد، که ارتقاء جایگاه این رشته از جمله اقدامات اصلی این سازمان است و بر آن است تا این حوزه را به مسیر واقعی خود برساند، و نباید در این مسیر نگاهی مقطعی و براساس تعصب‌های زود گذر داشته باشیم ،  باید آینده‌نگر باشیم تا در آینده کار ما زیر سوال نرود.

شجاعی در پایان گفت: باید از دو رشته بودن پزشکی قانونی استفاده کرد و به دنبال ارتقاء آن باشیم و اگر مشکلی هم پیش می‌آید با کم نگذاشتن در بعد علمی آن، اهمیت این رشته را به همگان ثابت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار