اردبیل؛

ارائه 2 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در اردبیل

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۲۱ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد پورقلی در جلسه بررسی راهکارهای توسعه مهارت‌آموزی در اردبیل اظهار داشت: در هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت مهران عطائی در رشته اتصالات چوبی رتبه دوم مسابقات ملی مهارت را به خود اختصاص داده و مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب کرد.

وی با اشاره به دیگر رتبه‌های کسب شده توسط شرکت‌کنندگان اردبیلی در این دوره از مسابقات گفت: ائلیار فرحبخش و میلاد بدیعی نیز در مرحله کشوری هفدهمین مسابقات ملی مهارت به‌ترتیب در رشته‌های تاسیسات الکتریکی و کابینت سازی موفق به اخذ مدالیون افتخار شدند.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اردبیل تصرح کرد: برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده‌سازی در چند رشته منتخب به چهل‌و‌چهارمین مسابقات جهانی مهارت که سال 2017 در کشور امارات برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

پورقلی کشف استعدادهای حرفه‌ای و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی و خلاقیت جوانان را از اهداف برگزاری المپیاد ملی مهارت برشمرد و افزود: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها نیز از دیگر اهداف این دوره از مسابقات است.

وی بیان کرد: ایجاد فرصت مناسب به‌منظور تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای و ایجاد انگیزه در جوانان برای کسب مهارت و توسعه فرهنگ کار و مهارت‌آموزی نیز از جمله اهدافی است که در این مسابقات دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اردبیل توسعه مهارتهای فنی و حرفه‌ای را در سطح استان ار برنامه‌های مهم و اولویت‌دار دانست و گفت:‌ در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 میلیون و 221 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها ارائه شده که انتظار می‌رود این میزان در نیمه دوم سال افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، ارائه ، آموزش ، مهارتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.